استاندار کردستان مطرح کرد

لزوم انتقال اصناف آلاینده و مشاغل مزاحم به خارج از شهرها

زارعی کوشا بر ساماندهی اصناف آلاینده، مشاغل مزاحم و انتقال آن به محدوده خارج از شهر‌ها تاکید کرد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز در جلسه شهرک‌های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی صنوف مزاحم در استان سابقه ۲۰ ساله داشته و فرایند‌ها همچنان ادامه دارد. 

وی تاکید کرد: ساماندهی صنوف آلاینده و اختصاص زمین برای این صنوف باید به صورت ویژه دنبال شود.

استاندار کردستان با اشاره به اولویت‌بندی واگذاری زمین برای صنوف آلاینده، گفت: باید سعی شود که صنوف در قالب تشکیل تعاونی ساماندهی شوند چراکه این روش زمینه مشارکت بیشتر را فراهم می‌کند در غیر این صورت با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران، صنوف مزاحم ساماندهی شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه طراحی شهرک‌های صنوف آلاینده باید براساس المان‌ها و نماد‌های معماری بومی انجام شود، گفت: اجرای کار‌های ماندگار عمرانی می‌تواند معرف یک منطقه و شهر باشد همچنان که برخی از شهر‌های دنیا با یک پروژه معروف و شناخته شده‌اند.

وی تملک، استعلام زمین و سرمایه‌گذاری در انجام انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از امروز باید با تمام توان و تلاش مستمر برای پیگیری مواردی که تاکنون احصاء شده‌است را تا سال آینده اجرایی کنیم.

استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت شناسایی اراضی مورد نیاز طرح ساماندهی مشاغل مزاحم اظهار کرد: در جلسه بعدی ماه آینده گزارش اقدامات انجام شده توسط متولیان امر ارائه و با کمک معاون امور عمرانی مسیر ساماندهی این صنوف آلاینده معین گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار