سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در ۹ ماهه امسال ۱ میلیون و ۹۴۲ هزار نفر در مراکز دولتی و غیردولتی سازمانی فنی و حرفه ای آموزش کسب کردند.

اشتغال یکی از اولویت‌های اساسی هر کشوری است و می‌تواند سبب تشکیل شبکه‌ای از نیروی انسانی کارآمد در جامعه شود.

در شرایط وجود مشکلاتی در حوزه اشتغال و وجود نیرو‌های کار زیاد و آموزش ندیده که برخی از آن‌ها فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، کشور نیاز جدی به موضوع آموزش‌های تخصصی که منجر به ایجاد شغل شود دارد، زیرا بر اساس آخرین آماری که سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کرده حدود ۵۰ درصد افرادی که مهارت کسب می‌کنند وارد بازار کار می‌شوند.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آخرین آمار آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ۹ ماهه امسال حدود ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۳۶ نفر در مراکز غیردولتی و در مراکز دولتی نیز حدود ۷۵۲ هزار و ۹۱۲ نفر آموزش مهارت دیده اند.

وی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی در جامعه و اهمیت فناوری‌های مهارت پایه گفت: با توجه به تحولات تکنولوژیک، دامنه تغییرات وسیع شده و زمان آن کوتاه است و صنایع بزرگ برای به‌روزرسانی آموزش‌ها ناشی از این شرایط، باید در روند جذب و آموزش‌نیرو‌های جدید از ظرفیت آموزش‌های مهارتی استفاده کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه مدارک سازمان فنی و حرفه‌ای اعتبار جهانی دارند گفت: کارگاه‌های آموزشی با هدف توسعه سرمایه انسانی و ایجاد شغل فعالیت می‌کنند و آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال اصلی سیاست اصلی انجام این کار است.

وی گفت: از ۵۰ هزار آموزش منجر به اشتغال تاکنون، بیش از ۳۱ هزار مورد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و برای سال آینده عدد ۲۰۰ هزار نفر را پیشنهاد داده شده است.

برچسب ها: مهارت ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۹ دی ۱۴۰۲
مهمترین مهارت زبان و کامپیوتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۸ دی ۱۴۰۲
این آموزش دادن ها به درد عمه تون میخوره
آخرین اخبار