دیدار اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر با فرمانده پلیس انتظامی فرودگاه کرمان

 به منظور ایجاد هماهنگی برای انجام بستر مأموریت‌های ستاد امر به معروف نشستی در فرودگاه کرمان با حضور اعضای ستاد امر به معروف کرمان برگزار شد.

 به منظور ایجاد هماهنگی برای انجام بستر مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همکاری و همراهی فرماندهی انتظامی فرودگاه بین المللی کرمان امروز نشستی درمحل سالن اجتماعات پلیس انتظامی فرودگاه کرمان با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان برگزار شد.

علی شجاع حیدری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اهمیت جایگاه فریضه مهم الهی امر به معروف در جوامع اسلامی گفت: یکی از ناهنجاری‌هایی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم، مسئله بدحجابی است که آسیب‌هایی را برای مردم و جامعه به دنبال خواهد داشت و امروز چه در حوزه حجاب و عفاف و چه در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شاهد برخی بی بند و باری‌ها و مشکلات هستیم که در جهت رفع این معضلات نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مجموعه به منظور رسیدن به نقطه تعالی است.

سرهنگ تیر ماهی فرمانده پلیس انتظامی فرودگاه بین المللی کرمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این نشست صمیمی گفت: شکی نیست همکاری‌های مشترک میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پلیس انتظامی فرودگاه کرمان موجب افزایش آرامش‌های روانی و نیز امنیت اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه پلیس انتظامی فرودگاه‌ها در موضوع نظارت بر رعایت شئونات اسلامی در فضای فرودگاه‌ها عنوان کرد: همکاران ما در سطح فرودگاه کرمان، در حین گشت‌زنی‌های خود در برخورد با افرادی که خدای ناکرده نسبت به رعایت شئونات اسلامی توجه لازم را نداشته و یادر اصطلاح حجاب نامتعارفی دارند، تذکرات قانونی را می‌دهند، اما لازمه استمرار این فعالیت مستلزم کار فرهنگی است چرا که قانون امر به معروف و نهی از منکر باید توسط ستاد امر به معروف پیگیری شود و معروفات توسعه یابد و با منکرات برخورد قانونی شود.

صفری معاونت نظامی و قضایی فرودگاه کرمان در این دیدار بیان داشت: بررسی موارد بی حجابی در سه گروه (حجاب گرا، حجاب گریز و حجاب ستیز) نشان از تغییر نگرش به ارزش‌ها و نفوذ فرهنگ غربی در دنیای امروز با استفاده از دستگاه‌های تبلیغاتی غرب مثل ماهواره و شبکه‌های اجتماعی دارد که بی تردید همه باید کمک کنیم در جهت تحقق جایگاه این فریضه الهی به سمت یک جامعه الهی در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی افزود: اصولا یکی از وظایف دولت و حکومت اسلامی آن است که زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی مردم فراهم آورده و بستر رشد و تعالی آنان باشد و این مهم بدون دفع و رفع زمینه‌های فساد و مبارزه با عوامل تباهی و اشاعه خوبی‌ها و ترویج نیکی‌ها میسر نیست. 

زنگی آبادی مسئول ارزیابی نظامی و قضایی فرودگاه کرمان نیز ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و قائم به شخص نیست، امر به معروف و نهی از منکر یک واجب در حکومت اسلامی است و تمامی موارد را در بر می‌گیرد.

در پایان جلسه موارد ذیل پس از بحث و تبادل نظر به تصویب همگان رسید.

۱. برگزاری جلسه هماهنگی و هم افزائی با همکاران انتظامی فرودگاه و توجیه آنان به منظور حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی مستقر در فرودگاه

۲. شناسائی و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده و تجلیل از موفقین طرح جهادی فرودگاه در محل دفتر امام جمعه کرمان

۳. برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی بمنظور توانمد سازی لازم ویژه نیرو‌های مستقر در فرودگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار