در طرح روحانیون امین، ۳۴۶ طلبه در مدارس استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

یونس اروجی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع دو هزار و ۳۰۰ مدرسه فعال استان ۶۷۰ واحد آموزشی نماز‌خانه مستقل دارد.

وی افزود: مدیران موظفند با استفاده از ظرفیت‌های مدرسه از جمله سالن ورزشی و یا مکان‌های دیگر تحت هر شرایطی نماز جماعت را برگزار کنند.


بیشتر بخوانید


اروجی ادامه داد: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا کرده و حیطه کارشان بر اساس توافق با آموزش و پرورش تعریف و مشخص می‌شود تا موازی‌کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه روحانیون در این طرح ضمن مشاوره در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و مذهبی پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان در موضوعاتی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی هستند، افزود: گاهی اوقات دانش‌آموزان در مدارس نیازمند اطلاعاتی درباره دین هستند و اگر ارتباط موثر قلبی و روحی با روحانی آموزش دیده به وجود بیاید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و کادر آموزشی مدرسه هم مشتاق هستند که روحانی در تمام روز‌های هفته در مدرسه حضور داشته باشد.

اروجی اضافه کرد: در طرح هجرت روحانیون نیز طلاب آموزش دیده در مدارس روستا‌ها و شهر‌های سراسر استان فعالیت می‌کنند و به شبهات و سوالات دینی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار