مقامات انگلیس نسبت به شیوع مجدد سرخک هشدار دادند

آژانس خدمات بهداشتی انگلیس (UKHSA) به دنبال نرخ پایین واکسیناسیون سرخک، در مورد خطر شیوع دوباره این بیماری در این کشور هشدار داد.

این آژانس در بیانیه‌ای که در وب‌سایت دولت انگلیس منتشر شد خواستار افزایش واکسیناسیون سرخک شد و اعلام کرد «عفونت‌های سرخک به شهر‌های دیگر سرایت می‌کند مگر اینکه اقدام فوری برای افزایش نرخ واکسیناسیون علیه سرخک، اوریون و سرخجه انجام شود».

این آژانس در بحبوحه افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری خواستار «اقدام فوری» شد و گفت که موثرترین راه برای مبارزه با شیوع سرخک واکسیناسیون با واکسن MMR است که مصونیت مادام العمر را فراهم می‌کند.

در بازه زمانی ۱ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴، ۲۱۶ مورد سرخک در انگلیس تایید شده و ۱۰۳ مورد احتمالی سرخک در مریلند غربی در انگلیس ثبت شد. آژانس خدمات بهداشتی انگلیس اعلام کرد که بیشتر مبتلایان کودکان زیر ۱۰ سال بودند. 

روزنامه تلگراف نوشت که بزرگترین شیوع سرخک از دهه ۱۹۹۰ در منطقه مریلند غربی انگلیس ثبت و «وضعیت اضطراری ملی» اعلام شده است. سرخک یک بیماری ویروسی حاد و مسری است و عمدتاً کودکان را مبتلا می‌کند و باعث عوارض جدی می‌شود که ممکن است منجر به مرگ شود؛ و بدون واکسیناسیون احتمال عفونت و فوت وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار