عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت: راه آهن چابهار - زاهدان- سرخس یکی از مهمترین، استراتژیک ترین و طولانی ترین مسیر ریلی در کشور به شمار می رود که ساخت آن توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است.
به گفته وی این خط آهن از چابهار آغاز و با عبور از ایرانشهر ،خاش، زاهدان، ملیک،بیرجند، قاین و گناباد وارد ایستگاه کال شور در شهرستان تربت حیدریه شده و از آنجا به راه آهن بافق_ مشهد متصل می شود.
او می گوید: در فاز اول و طبق بررسی های صورت گرفته امکان جابه جایی بار تا ۸ میلیون تن وجود دارد به طوری که بارها از بندر چابهار بارگیری و از طریق خط راه آهن چابهار-زاهدان به مقاصد داخلی و کشورهای آسیای میانه ارسال می شود.
او افزود:با راه اندازی این خط ریلی امکان ارتباط ریلی از چابهار برای تجار کشورهای همسایه فراهم شده و امکان ارسال بار به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز سرخس و مرز رازی ترکیه هم فراهم خواهد شد.