مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان به ویژه بانوان در استان پرداخت شده است.

پروین صفری مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: امسال هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی در مرحله اول به استان تخصیص داده شده که ۷۰ درصد این رقم به یک هزار و ۱۵۴ طرح با اشتغال‌زایی هزار و ۴۸۸ نفری در قالب طرح‌های مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.

وی به سیر نزولی نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان ۱۲.۴ درصد بود که در سال ۱۴۰۱ به ۸.۶ درصد رسید.

صفری ادامه داد: نرخ بیکاری بهار امسال ۶.۷ درصد برآورد شد که  بهار ۱۴۰۱ کاهش داشت و همچنین تابستان امسال هم این نرخ در استان به ۵.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری در کشور بود؛ این شاخص از ۸،۴ درصد در پاییز پارسال به ۷،۷ درصد در پاییز امسال کاهش یافت.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شرایط اقلیمی و قطب کشاورزی بودن استان در نرخ بیکاری تاثیر گذار است و آذربایجان‌غربی با این وجود جزو ۲۴ استان کشور به شمار می‌رود که در پاییز امسال از نرخ بیکاری تک رقمی برخوردار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.