بیش از ۵٠ پروژه عمرانی جهت بهبود کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی سلامت در شهرستان دلگان در دست احداث است.

  صالح الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر بیان کرد: در واقع شهرستان دلگان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر یکی از شهرستان‌های تحت پوشش این حوزه محسوب می‌شود، با انتفاع دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از زاهدان و سپس ارتقای دانشکده به دانشگاه روند محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص‌های خدمات‌دهی در حوزه سلامت در مناطق تحت پوشش از جمله این منطقه با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.
 
 وی افزود: پس از ارتقای مرکز درمان بستر امام رضا (ع) دلگان به بیمارستان ۳۲ تختخوابی و استقرار پنج پزشک متخصص و فعال‌شدن بخش‌های دیالیز، اتاق عمل، بستری، اطفال، اورژانس و توسعه زیرساخت‌ها و گسترش پوشش شبکه بهداشتی شهرستان دلگان از جمله مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر محسوب می‌شود.
 
 این مسئول ادامه داد: در کنار پروژه توسعه فضای فیزیکی اورژانس باهدف ارتقای بیمارستان امام رضا (ع) به بیمارستان ۶۴ تختخوابی، ۵٠ پروژه عمرانی جهت بهبود کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی سلامت در شهرستان دلگان در دست احداث است.
 
 وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ باب خانه بهداشت، سه باب مرکز روستایی، ۲۴ باب پانسیون جهت استقرار کادر درمان، یک باب آزمایشگاه و آموزشگاه بهورزی پروژه‌های عمرانی در حوزه سلامت شهرستان دلگان بوده که ازاین‌بین هشت پروژه به اتمام رسیده و سایر پروژه‌ها با سرعت پیشرفت قابل‌قبولی در دست احداث هستند.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: بدون تردید با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، گامی بلند در جهت بهبود خدمات‌رسانی و جلب رضایت‌مندی مردم در حوزه سلامت برداشته خواهد شد.
 
 وی اضافه کرد: همچنین توجه به این نکته ضروری است که علی‌رغم خدمات ماندگار صورت‌گرفته عمق محرومیت سبب شده کماکان فاصله محسوسی تا وضعیت مطلوب احساس شود، اما با درنظرگرفتن پروژه‌های در دست و سرعت محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت، می‌توان آینده مناسبی برای بهداشت و درمان دلگان متصور بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار