دولت هند در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های لجستیکی برای حمل‌کنندگان هندی است.

دریای سرخ، مجرای حیاتی تجارت شرق و غرب، اخیرا شاهد اختلالات مداوم به دلیل درگیری انصارالله یمن و ائتلاف آمریکایی انگلیسی است که باعث افزایش قابل توجه هزینه‌های سوخت و بهره، سفر‌های طولانی‌تر و فشار بر ظرفیت‌های بخش لجستیک شده است.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

به گزارش هندوستان تایمز، دریای سرخ، یکی از شلوغ‌ترین مسیر‌های کشتیرانی جهان، در جنوب کانال سوئز قرار دارد، آبراهی مهم که اروپا را به آسیا و شرق آفریقا متصل می‌کند. در انتهای جنوبی دریای سرخ تنگه آب باریکی بین جیبوتی و یمن قرار دارد: تنگه باب المندب، منطقه‌ای که انصارالله یمن در همبستگی با فلسطینی‌ها به کشتی‌هایی که عازم اسرائیل هستند یا با پرچم اسرائیل تردد می‌کنند حمله می‌کنند.

بر اساس برآوردها، نزدیک به ۸۰ درصد تجارت هند با اروپا، که حدود ۱۵ میلیارد دلار در ماه تخمین زده می‌شود، از طریق دریای سرخ انجام می‌شود. شرکت‌های کشتیرانی اکنون تقاضای کانتینر‌های بیشتری دارند، زیرا ازعبور از دریای سرخ اجتناب می‌کنند. بنابراین، شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های لیزینگ بیش از ۷۵۰۰۰۰ TEU (واحد معادل ۲۰ فوت) سفارش کانتینر ISO (برای نگهداری طولانی مدت) دریافت کرده اند.

یک مقام بخش کود که خواست نامش فاش نشود، گفت: محموله‌های کود به مقصد هند اکنون تا ۲۰ روز طول می‌کشد، در حالی که ۱۴ روز اعلام شده بود. ذخایر صادراتی هند به اندازه کافی برای یک ماه دوام دارد، دلیل اصلی این است که صادرات و واردات این کشور به طور جدی تحت تاثیر قرار نگرفته است، اما وضعیت منطقه دریای سرخ به صورت روزانه در حال تغییر است، که نیازمند هوشیاری و به روز رسانی مداوم است. 

دولت هند در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های لجستیکی برای حمل‌کنندگان هندی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
هندیا ااون موقع که تو شورای امنیت به نفع آمریکا رای دادن باید فکر اینجاهاش رو هم میکردن
آخرین اخبار