منابع آمریکایی دلایل ایدئولوژیک پشت پرده جنگ واشنگتن علیه انصارالله یمن را فاش کردند.

واشنگتن پست به نقل از منابعی در دولت آمریکا نوشت که واشنگتن عملیات نظامی خود را علیه انصارالله یمن نه به دلایل اقتصادی یا امنیتی بلکه به دلایل ایدئولوژیک آغاز کرده است.

این روزنامه افزود: ایدئولوژی، نه اقتصاد، نیروی محرکه اصلی تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای آغاز روند فعلی و حمله به مواضع انصارالله یمن است.

به نوشته این روزنامه، ایدئولوژی کاخ سفید این است که ایالات متحده باید به عنوان یک «کشور ضروری» با ارتشی قوی که قادر به متحد کردن کشور‌های مختلف حول یک هدف مشترک باشد، عمل کند.

این منابع به این روزنامه گفتند که عملیات علیه انصارالله یمن تا سال‌ها ادامه نخواهد یافت و افزودند: ما در تلاش برای شکست حوثی‌ها هستیم و هیچ تمایلی به حمله به یمن در آینده نداریم.

انصارالله تایید می‌کند که در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین که هدف آماج حملات وحشیانه رژیم صهوینستی در غزه هستند، به تمامی کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند حمله می‌کند. حملات آمریکا و انگلیس به یمن نیز پس از آن آغاز شد که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به کشتی‌های اسرائیلی اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداد.

آمریکا و انگلیس از سحرگاه روز جمعه ۱۲ ژانویه، مجموعه‌ای از حملات را به مواضع انصارالله در مناطق مختلف یمن انجام دادند، در حالی که انصارالله اعلام کرد «تمام منافع آمریکا و انگلیس به اهداف مشروع تبدیل شده‌اند» در حالی که کاخ سفید گفت که ایالات متحده خواهان جنگ با یمن نیست، اما در انجام اقدامات بیشتر تردید نخواهد کرد.

طی ده روز گذشته، ایالات متحده در پاسخ به اقدامات انصارالله، یک سری حملات به اهداف این گروه انجام داد. «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ماه قبل تشکیل یک نیروی چندملیتی را اعلام کرد و مدعی حافظت از تجارت در دریای سرخ شد، اما چیزی که واضح است تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا اهداف ایدءولوژیک،ژءوپلتیک،امپریالیسم،آپارتاید،استعمارگری،استثمارگری،
ابرقدرتگری،رادنبال می کند.
تبیین مکتب شیطان پرستی،
تجزیه ی خاورمیانه،
توسعه طلبی اسراییل،
برتری صهیونیست،
غارت منابع انسانی وطبیعی،
حذف کشورهای مستقل،
از اهداف یانکی های زیاده خواه
بوده وهست.
آخرین اخبار