مدیرکل راهداری گیلان گفت: حداکثر ارتفاع برف در محور‌های کوهستانی استان به ۴۵ سانتیمتر رسیده است.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در محور پونل - خلخال و اسالم - خلخال حداکثر ارتفاع برف ۴۵ سانتیمتر، محور بهارستان - آقچای و نیز ماسال - گیلوان ۱۵ سانتیمتر گزارش شده است.

او افزود: در محور‌های سیاهکل - دیلمان و بره سر - قوشه لانه - کلیشم حداکثر ۱۵ سانتیمتر برف به زمین نشسته است.

مدیرکل راهداری گیلان تصریح کرد: محور بلوردکان - خصیب‌دشت ۱۰ سانتیمتر و محور فومن - ماسوله، توتکابن - حشمت آباد و رودسر - لات محله ۵ سانتیمتر برف باریده است، ضمن اینکه همینک در محور رشت - امامزاده هاشم و امامزاده هاشم - رودبار نیز برف می‌بارد.

به گفته نیک فهم، گردنه حیران در محور آستارا - اردبیل حداکثر ۴۰ سانتیمتر برف به زمین نشسته است و در گردنه کوهین در محور رشت - قزوین هم بارش شدید برف همراه با کولاک شدید گزارش شده است.

او همچنین با اشاره به بارش شدید برف در گردنه الماس در محور اسالم - خلخال گفت: محور پونل - خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی همچنان مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ترافیک در سایر محور‌های مواصلاتی گیلان در جریان است، افزود: رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

نیک فهم تصریح کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محور‌های این استان و استان‌های همجوار است.

سامانه بارشی و سرد که از دوشنبه وارد گیلان شده تا امروز در استان ماندگار است. 

به پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان؛ تا عصر امروز (چهارشنبه ۴ بهمن ماه) در برخی نواحی جلگه‌ای مستعد و همجوار با دامنه‌ها در گیلان، احتمال بارش برف یا مخلوط برف و باران است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.