معاون اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: در یکسال گذشته ۲۲ هزار مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوز‌ها برای یزدی‌ها صادر شده است.

نورایمانی معاون اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: از این تعداد صدور ۱۸ هزار و ۹۲۲ مجوز از ادارات استان یزد و سه هزار و ۸۰ مجوز هم از درگاه‌های ملی برای متقاضیان کسب و کار صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴ هزار و ۲۶۴ درخواست از سوی مردم استان یزد در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده، افزود: ۱۵ هزار و ۴۶۴ درخواست رد شده و فرایند صدور مجوز برای بیش از چهار هزار کسب و کار هم در حال انجام است.

معاون نظارت مالی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد اظهار داشت: به موجب قانون، همه مجوز‌های صادره از سال ۱۴۰۱ به بعد الکترونیکی هستند و هر مجوز کاغذی که مشخصات صاحب آن در بانک اطلاعات کسب‌وکار‌های کشور نباشد، بی اعتبار است.

نورایمانی گفت: همه‌ی فرایند ثبت درخواست تا صدور همه مجوز‌های کسب و کار در سراسر کشور باید الکترونیک باشد و اصناف هم از این موضوع مستثنی نیستند.

او با اشاره به اینکه متقاضیان برای دریافت مجوز، باید فقط به درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir) مراجعه کنند، افزود: بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوز‌های کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، از ابتدای سال ۱۴۰۳ ممنوع می‌شود.

درگاه ملی مجوز‌ها یک پرتال الکترونیکی تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور است که در آن شرایط و مدارک لازم برای دریافت نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ مجوز به طور شفاف بیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.