عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به محروم بودن آتش‌نشانان از مزایای مشاغل سخت، از وزارت کشور خواست مزایای مشاغل سخت را برای آتش‌نشانان عملیاتی کند.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی، گفت: پنج شنبه شب گذشته آتش نشانان با سرعت برای نجات جان شهروندان خود را به بیمارستان گاندی رساندند و با اقدامات خود آتش را مهار کردند، از شهرداری تهران و وزارت کشور درخواست می‌کنیم که مزایای مشاغل سخت و زیان آور را برای آتش نشانان که از آن محروم هستند، عملیاتی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه موضوع گشت ارشاد مدیران در مدت اخیر بار‌ها مطرح شده است، تصریح کرد: از گشت ارشاد مدیران تقاضا دارم برای ارشاد مدیرانی که نسبت به قلع و قمع درختان و فضای سبز شهر تهران اقدام می‌کنند و برخلاف بیانات مقام معظم رهبری گام برمی دارند، اقدام کند.

امانی با تأکید بر اینکه پرونده مجموعه سعدآباد بابت قطع درختان در کمیسیون ماده هفت مطرح و جریمه شده است، یادآور شد: مدیران یکی از مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمام امام هفته گذشته بخشی از بوستان اقاقیا را در محله داوودیه فنس کشی و ۶۰ درخت را قطع کرده است؛ با این ادعا که بخشی از این بوستان در مالکیت آنهاست در حالیکه فردی دیگر نیز مدعی است، اما برای محکم کردن جای پای خود، درختان را یا از ریشه کنده و یا قطع کرده اند که زحمتکشان شهرداری منطقه سه وارد عمل شده و فنس‌ها را جمع آوری کرده و درختانی که از ریشه درآورده بودند، دوباره جای گذاری کردند.

وی تأکید کرد: وقتی بابت قطع درختان به دلیل آفت، جریمه‌های میلیاردی اعمال می‌شود، آیا عادلانه است که برخی نهاد‌ها تعداد زیادی درخت را قطع کنند و سکوت کنیم؟ حداکثر کار ما جریمه است که مشخص نیست در بروکراسی اداری پرداخت می‌شود یا خیر؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده مرتباً در این دو سال درخصوص قطع درختان از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌ها تذکر داده ام، یادآور شد: اگر جریمه‌ای هم صورت بگیرد، از جیب کسانی که درختان را قطع کرده اند، نمی‌رود.

رئیس شورای شهر تهران نیز با طرح این پرسش که آیا بوستان اقاقیا نگهبان داشته یا خیر، گفت: نگهبان برای این نیست که شب بخوابد و صبح بیدار شود. باید این اقدام گزارش داده می‌شد تا برخورد لازم صورت بگیرد. اگر چنین چیزی رخ داده حتماً باید دنبال شود و این قانون را که اگر کسی به عمد درختی را قطع کرده محکوم به حبس است، دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
آتش نشان = جان بر کف
آخرین اخبار