اگر واقعاً آنچنان که غربی‌ها ادعا می‌کنند دعوای اصلی بر سر موشک‌های ایرانی است، روسیه و چین که به طریق اولی باید مورد انتقاد غربی‌ها واقع شوند.

آنچه می‌خوانید تحلیل و بررسی علل صدور بیانیه تروئیکای اروپا علیه پرتاب ماهواره ثریا از دیدگاه روزنامه قدس است:

سال ۱۹۵۷ میلادی یعنی دقیقاً همان سالی که محمدرضا شاه با تأیید آیزنهاور و راهنمایی‌های نیکسون، ساواک را تأسیس کرد، شوروی به رهبری نیکیتا خروشچف کمونیست، اولین ماهواره خود را به فضا فرستاد. ماهواره‌ای که اسم آن اسپوتنیک یک بود و به مدار نزدیک زمین پرتاب شد.

پرتاب اسپوتنیک یک، آغازگر عصر فضا و مسابقه فضایی بود. آن هم در زمانی که شاه ایران، سرخوش از کودتای ۲۸مرداد۳۲ مشغول تحکیم پایه‌های دیکتاتوری خود تحت نظر نیکسون بود.

پرتاب ماهواره توسط روس‌ها آن هم در نخستین سال‌های جنگ سرد، بیش از هرچیز در دو حوزه مسکو را از واشنگتن پیش انداخت؛ حوزه سیاسی و از آن مهم‌تر حوزه علمی. نگاه به فضا از همان ابتدا با همین چاشنی برتری‌طلبی علمی و سیاسی شکل گرفت. اگرچه اسپوتنیک روس‌ها تنها ۲۲ روز در مدار نزدیک زمین دوام آورد، اما حالا و در مدت ۶۶ سال گذشته حدود ۸ هزار و ۹۰۰ ماهواره متعلق به بیش از ۴۰ کشور به وسیله ۱۰ ملت به فضا پرتاب شده‌اند. در همه این پرتاب‌ها سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس (موسوم به تروئیکای اروپا) ساکت بوده‌اند، مگر پرتاب‌هایی که توسط ایران انجام شده است! باورتان می‌شود؟

این سه کشور روز گذشته هم دوباره نسبت به پرتاب ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ واکنش نشان دادند و آن را «به شدت» محکوم کردند. همین حالا که شما دارید این متن را مطالعه می‌کنید، حدود یک‌هزار و ۹۰۰ ماهواره غیرایرانی در جو زمین یا بقیه نقاط کیهان در حال چرخش هستند، اما هیچ‌کدام از این ماهواره‌ها، اروپایی‌ها را اذیت نکرده است جز «ثریا»‌ی ما. 

 تروئیکا در بیانیه خود این نوع پرتاب موشک‌ها را امکانی برای ایران به منظور آزمایش و تکمیل فناوری‌های مرتبط با ساخت و توسعه موشک‌های بالستیک دانسته و بر تهدیدآمیز بودن برای امنیت منطقه و جامعه بین‌المللی تأکید کرده است!

البته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان جواب خوبی به این سه کشور داده و گفته است: «منتظر نظرات برخی کشور‌ها برای استفاده از فناوری‌های صلح‌آمیز نخواهیم بود، باوجود برخی تفاسیر خودسرانه برخاسته از تمایلات یک‌جانبه‌گرایانه برخی طرف‌ها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد».

اما سؤال اینجاست که حقیقتاً غرب چرا از پرتاب‌های ماهواره‌بر‌های ایرانی تا این اندازه ناراحت می‌شود؟ اگر واقعاً آنچنان که آن‌ها ادعا می‌کنند دعوای اصلی موشک‌های ایرانی است، روسیه و چین که به طریق اولی باید مورد انتقاد غربی‌ها واقع شوند.

نه شرقی، نه غربی حتی در دانش

وقتی به لیست کشور‌هایی که تاکنون توانسته‌اند خودشان ماهواره به فضا پرتاب کنند، نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم تنها کشوری که بدون تکیه به شرق و غرب اقدام به پرتاب ماهواره کرده، ایران است. روسیه (۱۹۵۷)، ایالات متحده آمریکا (۱۹۵۸)، فرانسه (۱۹۶۵)، ژاپن (۱۹۷۰)، چین (۱۹۷۰)، بریتانیا (۱۹۷۱)، هند (۱۹۸۰)، ایران (۲۰۰۹)، کره شمالی (۲۰۱۲)، کره جنوبی (۲۰۱۳) و نیوزیلند (۲۰۱۸) کشور‌هایی هستند که تاکنون توانسته‌اند نخستین پرتاب ماهواره توسط تجهیزات ساخت خودشان را انجام دهند. رژیم صهیونیستی (۱۹۸۸)، نخستین پرتاب ماهواره‌ای خود را انجام داد. در این فهرست به‌وضوح پیداست تنها ایران بیرون از دایره شرق و غرب است و همین، اولین دلیل اذیت‌شدن اروپایی‌هاست.

لبه دانش در دسترس ایران
عالم کواکب و ستاره‌ها همیشه دست نیافتنی بوده است. عیوق و ثریا، همواره نماد آرزومندی شعرا و دانشمندان بشری بوده است. به‌تبع همین، دانش فضا، دانش سختی است. به این راحتی‌ها نمی‌شود به این دانش دست پیدا کرد. به ویژه پس از عصر روشنگری، سرچشمه دانش غرب بوده است. حتی کمونیسم هم از دل لیبرالیسم غربی بیرون آمد. حالا برای غرب سخت است که ملتی بخواهد بدون زانوزدن در محضر او و بدون التماس کردن به او به مرز‌های دانش برسد. تنها ماهواره‌بر‌های ایرانی نیستند که غرب را ناراحت کرده‌اند. غربی‌ها از لیزر‌های ایرانی هم ناراحتند، دانش پزشکی و سانتریفیوژ‌های آزمایشگاهی ما را هم تحریم کرده‌اند. غرب حتی نرم‌افزار طراحی و عکس‌برداری هم به ما نمی‌دهد، چه برسد به ابزار صنعتی. طبیعتاً برای چنین تفکری سخت است که ملتی مستقل باشد. مگر می‌شود؟ لیبرالیسم ادعا دارد پایان تاریخ را رقم زده است. حالا یک ملت علم استقلال بلند کرده است و با مطرح کردن حرف‌های تازه از صفر شروع کرده و در فاصله ۳۰سال، نخستین پرتاب ماهواره را هم انجام داده است؛ بنابراین غرب اگر بیانیه مخالفت ندهد، باید تعجب کرد.

وقتی ما را با خودشان مقایسه می‌کنند
غرب و مشخصاً اروپا مهد پزتیویسم است. فلاسفه غربی که حتی خدا را هم حذف کرده‌اند و به‌جز بشر و امیال او هیچ‌چیز باقی نگذاشته‌اند، همه را با خودشان مقایسه می‌کنند. می‌بینند خودشان به‌تن‌هایی توانسته‌اند انواع و اقسام بلایا را بر سر زمین و مردمش بیاورند، در نتیجه تصور می‌کنند ایران هم همین رویکرد را دارد و از هر دانشی، بخش منفی و نامطلوب آن را می‌خواهد. به‌خودشان که نگاه می‌کنند، می‌بینند موشک را تنها برای کشتن مردم و سوار کردن کلاهک هسته‌ای می‌خواهند؛ درنتیجه نسبت به هر موشک دیگری در هر کجای جهان نگرانند. فهرست چند کشور دارای کلاهک هسته‌ای و تعداد کلاهک‌هایشان را ببینید: ایالات متحده آمریکا (۷۱۸۵)، روسیه (۱۴۹۰)، فرانسه (۲۹۰)، انگلیس (۲۱۵)، چین (۳۵۰) و رژیم صهیونیستی (۹۰). حالا همین‌ها که خودشان بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین زرادخانه‌های جهان را دارند، نگران برهم خوردن امنیت منطقه توسط ایران هستند.

ورود ایران به زنجیره تأمین
سردار جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران پس از پرتاب قائم ۱۰۰ به‌صراحت اعلام کرد این نیرو آمادگی دارد ماهواره‌های کشور‌های همسایه را هم در مدار قرار دهد. تصور کنید کشوری که تا همین چهاردهه پیش حتی سیم خاردارش را از خارج وارد می‌کرد و همان را هم به او نمی‌دادند، حالا می‌خواهد برای کشور‌های دیگر ماهواره هم پرتاب کند. نگفته پیداست این موضوع چقدر می‌تواند فشار‌های اقتصادی که از سوی غرب به ایران وارد می‌شود را تعدیل کند. به‌ویژه که الگوی تولید تکنولوژیک ایران مبتنی بر استفاده بهینه از امکانات و کاهش هزینه تولید است. این مسئله وقتی غرب را بیشتر نگران می‌کند که می‌بیند ابزار‌های صنعتی تسلیحاتی ایران در اوکراین و غرب آفریقا موفق بوده و حتی در شرق آسیا هم از روی آن‌ها کپی می‌شود. ناراحتی غرب وقتی بیشتر می‌شود که می‌بیند جوانان ایرانی کمترین توجهی به تهدید‌ها و تطمیع‌های او ندارند و گویا نگاهی ایدئولوژیک به ماجرای دانش فضایی پیدا کرده‌اند.

ایده ایران خطرناک است
اما شاید سخت‌ترین بخش ماجرا برای غرب آنجایی است که می‌دانند ایران در مسیر تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای است و اگر این اتفاق بیفتد ایده ایران جذاب می‌شود. همین حالا هم می‌بینیم که ملت عرب در منطقه، حمایت‌های ایران از فلسطین برایشان جالب شده و به‌دنبال پاسخ آن می‌گردند. یا در خبر‌ها دیدیم که هفته گذشته «علی زین» نخست‌وزیر استقلال نیجر در اولین سفر خارجی خود به ایران آمده و با مقامات ما دیدار کرده است. مقاومت یمن با تأسی به الگوی انقلاب اسلامی دوباره قدرت گرفته و در راه بازپس‌گیری استقلال کامل این پهنه است. حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در آستانه اخراج کامل رژیم اسرائیل از منطقه هستند. اگر همه این‌ها تصمیم بگیرند در حوزه علمی هم به ایران تأسی کنند، چه؟ آن موقع استیلا و برتری غرب کجا می‌رود؟ به‌ویژه اینکه برعکس غرب، ملت ایران زکات دانش را نشر آن می‌داند و آسایش همسایه را بر آرامش خود ترجیح می‌دهد. اگر چنین شود آیا غرب همچنان می‌تواند داعیه تمدنی داشته باشد؟ اینجاست که می‌گوییم غرب، ایده ایران را خطرناک می‌داند و تا جایی که امکان داشته باشد، علیه آن اقدام خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ما اگر امروز شروع نکنیم فردا فرزندانمان باید در خانه ابر فدرتها به گدایی تکنولوژی بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
پاکستان از خجالت‌شما دراومد???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
غرب خیلی غلط بی جا کرده است ناراحت می شود انشاالله با موشک های مافوق صوت و جنگنده های نسل جدید از خجالت غرب در می آییم...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۵:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چون خیلی می سوزن?
یهویی از مدار ۵۰۰ کیلومتری به ۷۵۰،
یه هفته بعد یهویی مدار بالاتر از ۱۰۰۰ کیلومتری اونم ۳تا باهم
اینا می‌ترسن همینجوری تصاعدی بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۰۴:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چرا غرب از پرتاب ماهواره بر های ایرانی تا این اندازه هراس دارد؟
به نام خدا
چون جای موشک های برخورد کرده در کردستان عراق و ادلب با گذشت دو هفته هنوز شدیداً می‌سوزد
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
غربی ها چه سگی هستن که بخوان راجب ما نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
دو چیز دیگه لازم داریم. مدار ۳۶ هزار کیلومتری. ساخت زیردریایی اتمی و غنی سازی ۹۰ درصد. هر چیزی که اونا محکوم می کنن رو باید انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اینقدر جیغ و داد و فریاد بزنن تا وقتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
این کشورهای زِر زَن اروپایی چون یک سری غربزده در داخل کشورچراغ سبز نوکری داده بودند فکر کردند که ملت ایران را با یک اقلیت غربزده مثل رژیم شاه میتوانند به نوکری تَن در دهند اما ملت ایران با سر افرازی بر این پیشروان علم هوا فضا ودریا وزمین احساس غرور کرده شعار مامیتوانیم را سر داده است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
کورشود هر آنکس که نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۰:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
خداقوت
ما باید در همه زمینه های علمی پیشرفت کنیم
انتقادهای آنان مارا مطمئن میکند که مسیرمان درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اگرتاریخ ایران دراخرلزمان راخوانده باشید ازفرمایشات گهربار حضرت رسوالله وامام جعفرصادق هست که دراخرالزمان اگر علم در ثریا باشه قوم سلمان فارسی به آن دست خواهند یافت واین افتخار ما ایرانیاست درود بردانشمندان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ایرانی سربلند ثریا جایگاه شماست ،مبارک باد این پیروزی بزرگ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
چشم‌هایتان در آسمان روشن ،این پیروزی بزرگ گوارای وجودتان .ایرانی درخشید مثل همیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ته تهش دم امریکا گرم که با ضعف مدیریتی فکر کرد ایران هم لیبی و اون کشور و اون کشوره که با تهدید و تحریم به زانو در بیاییم دمش گرم که ما را تحریم کرد و الان با اون همه تحریم، کشوری که زمانی التماس میکرد به ما سیم خار دار بدهید با درایت و عقل کامل افراد و مهندسان دلسوزش داره موشک و ماهواره و پهباد ووو خیلی وسایل دیگر که لنکش بود میسازه.دم افراد و مهندسان دلسوز ایرانی که گرم گرم گرم گرم.اما دم امریکایی های خاک تو سر هم گرم که ما را نمیشناختند و نمی دونستند اگر دستمون را ول کنند ما اونقدر عرضه داریم که براه بافتیم و بریم جلو.به هر حال ادم باید قدر همه چی را بدونه و تشکر کنه حتی قدر بی لیاقتی دشمنش را.به هر روشنایی وقتی معلوم میشه که تاریکی هم باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ای کاش به فکر اقتصاد بودین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
پیشرفتهای و رشد و شکوفایی و سرافرازی و سربلندی فضایی هر کشوری به خودش ربط داره
انگلیس و فرانسه و آلمان غلط کردند راجع به پیشرفتهای برنامه فضایی ایران نظر میدهند
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ما افتخار میکنیم به دانشمندان کشور بزرگ وپهناور ایران ازخلیج همیشه فارس تا قلب خزر
Iran (Islamic Republic of)
Pebdeni
۱۸:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
درود بر ایران ابرقدرت و نخبگانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اگر تورم هم کنترل شود وارزانی بیاید غربی ها سکته می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
غربیها میدونند که از نون مردم بیچاره ایران زدید و برای تبلیغات از این فشفشه ها ول میدید که ضررش بسیاربسیار بیشتر از سودش است
برای همینه از سوتبازیهای شما ناراحتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
با سلام.روایتی از پیامبر خدا،اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از فارس بدان دست پیدا خواهند کرد.به امید موفقیت ایران اسلامی در همه ادوار علمی جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام غربی ها از این هراس دارند که ایران در صنعت وهوش هوا وفضا از آنها سبقت بگیرند چون می دانند که ایرانی ها خیلی باهوش هستند الان پسر بچه ها ودختر بچه های ده ساله ما اگر با فیلسوف ودانشمند آنها بحث وگفتگو. کنند درهر دانشی البته کودکان ما برنده‌ی میدانند وژن ایرانی خیلی برتر از کشورهای دیگر هستش مادانشمندان زیادی در زمانهای قدیم وجدید داریم که کتاب‌های آنها در تمام دانشگاه‌های دنیا تدریس می شود آنها می ترسند ایرانی ها سیارات دیگر را تصاحب کنند واز آنها پیشی بگیرند چون ما خیلی زود در هر زمینه‌ای جلو رفتیم ما در پنجاه سال اخیر پیشرفت زیادی داشتیم که برای اروپایی ها دویست سال طول کشیده است وایرانیها پیشرفت میدان هستند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی خزایی
۱۶:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
آفرین هوا فضای خوبمون
برو بچه های وزارت دفاع و سپاه
دلخوشی ما پیشرفت و افتخار کشور است اگرچه ازلحاظ مسائل دیگه مخصوصا اقتصاد تحت فشاریم و اذیت می شیم
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
بترکه چشم حسود
برای نخبگان باهوشمان و وطن پرستامون اسپند دود میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN E BAKHTIYARI
۱۵:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ایران عزیز خاک پاک ماست ما برای پیشرفت و شکوفایی و سرافرازیش هر آنچه از دستمان برآید کوتاهی نخواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۵:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
الهی بترکه چشم حسود
درود بر ایران عزیزمان ابرقدرت نوظهور جهان
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
چون پیشرفتهای کشور عزیزمان خار چشم دشمنان و بدخواهانمان شده است
کور باد چشم حسود ،
درد و بلا از سرزمینمان ایران چهارفصل و پهناور دور باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
چون اونها دوست ندارند ایران پیشرفت کند
Iran (Islamic Republic of)
علی هارونی
۱۵:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
باسلام
چون اینها نگران منافع آینده خود هستند و می‌خواهند به اهداف چپاول گرایانه خود ادامه دهند لذا
ایرانه مانعی بزرگ بر سرراه آنهاست واز پیشرفت ایران به خشم آمده وهر کاری را برای رسیدن به اهدافشان انجام میدهنداماباتوکل به خدا تمام این ها را سر جایشان خواهیم نشاندوبه آنها خواهیم فهماند که دوران غارت وچپاول به سر آمده وطب های تکنولوژی و قدرت تغییر یافته وما هم به عنوان یک امپراتوری حرفها برای گفتن داریم ودراقتصادووقدرت سهیم خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
چون روسیه وچین از خودشونند ودستشون تو یک کاسه است
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ما باید کاری رو که باعث ناراحتی اونها میشه رو باید انجام بدیم تا متوجه شن
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ایران سربلند
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ایران همیشه پیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اتفاقا باید چیزی که آنها را ناراحت میکند انجام داد چون صددرصد به نفع کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ماشاء الله به سرداران علم و تکنولوژی در ایران؛ گام هایتان محکم و پررهرو باد ؛به امید صحت و سلامت و موفقیت در جای جای علم و فناوری و تکنولوژی های جدید و نوظهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ماشاالله ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
ماشاالله ایران
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۳:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : غرب از این ناراحت و عصبانی و بسیار نگران است که ایرانیان موفق شدند موشکهایی تولید کنند که قاره پیما و با قابلیت حمل کلاهک هسته ایی اتمی و رادار گریز و نقطه زن پیشرفته است برای همین خوب می دانند که دیگر هیچ نقطه بر روی کره زمین از تیر رس موشکهای نقطه زن ایرانیان در امان نیست و تمامی مناطق روی کره زمین را ایرانیان می توانند رصد اطلاعاتی دقیق کنند توسط ماهواره های پیشرفته شان تا چندی پیش این پیشرفتهای مختلف موشکی و اطلاعاتی قاره پیما فضا پیما در اختصاص چند کشور ابر قدرت جهانی بوده اکنون ایران اسلامی به ابرقدرتهای جهانی در حال رقابت تنگاتنگ است و دیگر برده و گاو شیرده غربیها ابرقدرتهای جهانی نیست بخاطر همین قدرتهای بازدارندگی از حملات گسترده دشمنان ایران اسلامی و پیشرفتهای مختلف علمی نظامی سیاسی فرهنگی اقتصادی اجتماعی فرهنگی حقوق بشرانه تمدن سازان تاثیر گذار در جهان امروز ایران اسلامی است که غربیها را به نگرانی عصبانیت واداشته و باید بروند از عصبانیت و نگرانی‌هایشان بمیرند راه دیگری ندارند تا کور شود هر آنکه نتواند دید پیشرفتهای ایران اسلامی را . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار