در جریان معاملات امروز ۸ بهمن بازار سرمایه ثبت شد؛

ورود ۲۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شد.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۲۱۰ واحدی و ثبت ۰.۰۶ درصد مثبت به ۲.۱۲۸.۰۴۰ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۷۱۲۳ واحدی و ثبت ۰.۹۷ درصد افزایش به ۷۴۰.۴۴۹ واحد رسید. در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۳۹۹ میلیارد تومان بود.

او افزود: در جریان معاملات امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که شاهد ورود ۲۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی به سهام و حق تقدم بودیم. همچنین ۶۸ درصد بازار یعنی ۵۲۷ نماد مثبت و ۳۲ درصد بازار یعنی ۲۴۵ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. امروز بیشترین ورود پول مربوط به صنعت انبوه سازی با ۸۴ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۶۲ میلیارد تومان خروج پول بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز پول به سمت شرکت‌های کوچک‌تر آمد و با توجه به اینکه در معاملات هیجان وجود دارد و در چند ماه گذشته با مصوبه‌ها در ارتباط با شرکت‌های شاخص ساز ترس در سمت تقاضا برای شرکت‌های بزرگ ایجاد کرده است لذا پول به سمت شرکت‌های کوچک‌تر آمده و معاملات آن روان‌تر صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار