رتبه چهارم میبد در تولید محصولات زراعی استان یزد

معاون زراعت جهاد کشاورزی استان یزد گفت: شهرستان میبد با تولید ۴۶ هزار تن انواع محصولات زراعی در رتبه چهارم استان قرار دارد.

آتشی معاون زراعت جهاد کشاورزی استان یزد در ششمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی که با همکاری جهاد کشاورزی و اداره هواشناسی میبد با موضوع هواشناسی کشاورزی، کم بارشی، افزایش دما و راهکار‌های مقابله برگزار شد، گفت: سطح زیر کشت زراعت استان یزد ۳۱ هزار هکتار با تولیدی بالغ بر ۵۶۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی است.

او افزود: هزار و ۳۵۹ هکتار از این میزان سطح زیر کشت را شهرستان میبد به خود اختصاص داده است که با تولید ۴۶ هزار تن انواع محصولات زراعی رتبه چهارم را در استان دارا است.

معاون زراعت جهاد کشاورزی استان یزد اصلاح و تغییر الگوی کشت با هدف حداکثر استفاده از حداقل منابع آبی و حفظ و توسعه کشاورزی استان را از اولویت‌های جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاوزی قرار است شش هزار هکتار یونجه به صورت زیر درختی کاشت شود که در استان بذر آن آماده شده و کشاورزان می‌توانند کشت زیردرختی بین فضا‌های درختان را آغاز کنند.

آتشی به کشاورزان استان و شهرستان میبد توصیه کرد که گیاهان کم آبخواه را جایگزین گیاهان کم بازده و پرآبخواه کنند.

او کشت کنجد، ارزن، کینوا، دانه روغنی کاملینا، گل گاوزبان، میخک، زعفران، کدو بذری، گیاهان دارویی نظیر مرزنگوش را از محصولات با بهره وری بیشتر و کم آبخواه برشمرد.

معاون زراعت جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: استفاده از گلخانه‌های رها شده و کشت علوفه در این فضا‌ها و کشت دیم در بعضی از مناطق با هدف کشت محصولاتی کم آبخواه و ایجاد سیستم آبیاری دیم در مزارع و کشت نشایی از اقداماتی است که جهاد کشاورزی استان برای ترویج کشت گیاهان کم آبخواه انجام داده است.

برچسب ها: الگوی کشت ، کم آبخواه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.