مقامات آمریکایی با سفر به کی‌یف به دنبال ارزیابی شیوه استفاده از کمک‌های ارسالی خود به اوکراین هستند.

آمریکا بزرگترین حامی اوکراین در جنگ با روسیه محسوب می‌شود. با این حال، علی‌رغم میلیارد‌ها دلار کمک تسلیحاتی و مالی واشنگتن به کی‌یف، این کشور به طور پی در پی در حال شکست در جبهه‌های نبرد با مسکو است. از این رو، جبهه غرب به رهبری ایالات متحده علاقه خود برای حمایت از اوکراین را از دست داده است. موضوعی که در ظاهر دولت بایدن به دنبال نفی آن است. 

به گزارش تله تریدر، بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد مقامات وزارت خارجه، وزارت دفاع و آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) امروز برای ارزیابی استفاده از کمک‌های ارسالی واشنگتن وارد کی‌یف شدند. 

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: جلسات این مقامات آمریکایی با مجریان، شرکا و دولت اوکراین به منظور نظارت و پاسخگویی در قبال کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف است. 

این دیدار پس از آن انجام می‌شود که سوال‌هایی پیرامون استفاده درست اوکراین از کمک‌های ارسالی آمریکا به این کشور مطرح شده است. 

اوکراین یکی از فاسدترین کشور‌های شرق اروپا محسوب می‌شود؛ به طوری که نظام فاسد اداری این کشور یکی از بزرگترین موانع در راه پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا پیش از سال ۲۰۱۴ مطرح شده بود. حتی در بحبوحه جنگ با روسیه نیز مقامات دولتی اوکراین از کشف چندین مورد فساد بزرگ در کمک‌های اهدایی غرب به این کشور خبر داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار