آغاز طرح ۷۲ ساعت برخورد با خودرو‌های فاقد پلاک یا پلاک مخدوش

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : طرح ۷۲ ساعته برخورد خودرو‌های فاقد پلاک، پلاک مخدوش، شیشه دودی و تغییردهندگان شکل ظاهر خودرو از امروز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه آغاز شد.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت : طرح مقابله با خودرو‌های فاقد پلاک، پلاک مخدوش، شیشه دودی و آن‌هایی که در شکل ظاهری آن‌ها تغییر ایجادشده در بازه‌ی زمانی امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه تا چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با حضور همه یگان‌های انتظامی و راهنمایی و رانندگی در کل استان اجرایی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضمن اشاره به اینکه براساس قانون مخدوش‌کنندگان پلاک یا خودرو‌های بدون پلاک مجرم شناخته می‌شوند تصریح کرد: مطابق ماده ۷۲۰ قانون اسلامی این افرادی که از خودرو فاقد پلاک، پلاک مخدوش استفاده کنند مجرم شناخته‌شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که با خودرو پلاک مخدوش تردد و یا ارقام آن را دست‌کاری کنند مرجع قضائی در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

وی بابیان اینکه خودرو‌های فاقد پلاک نیز توقیف و تا مشخص شدن وضعیت به پارکینگ منتقل خواهد شد، افزود: خودرو‌هایی نیز که در وضعیت ظاهری آن‌ها تغییر ایجادشده به مدت ۲ هفته متوقف و به پارکینگ انتقال داده خواهد شد.

حاجیان از شهروندان خواست با تمکین به قانون از تردد با خودرو‌های فاقد پلاک، پلاک مخدوش و آن‌هایی که در شکل ظاهری‌شان تغییر ایجادشده خودداری کنند، گفت: همشهریان در صورت مشاهده چنین خودرو‌هایی می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ به پلیس گزارش کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.