تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۴۹۲ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۹ هزار و ۹۳۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از ۴ هزار واحدی در تراز ۷۳۴ هزار و ۳۸۷ واحدی ایستاد تا همچنان بازار سرمایه شاهد روند نزولی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: حجم معاملات امروز ۹ میلیارد برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان ثبت شد در نهایت هم ۴۹۲ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز ۲۵ درصد بازار در بازه مثبت و ۷۵ درصد بازار به عبارتی حدود ۶۰۰ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

غفوری در ادامه اظهار کرد: تعداد خریداران حقیقی در بازار امروز ۱۴۴ هزار کد معاملاتی در مقابل ۱۶۴ هزار کد معاملاتی فروشنده حقیقی بود. امروز صندوق‌های کالایی بیشترین میزان ورود نقدینگی را ثبت کردند و صندوق‌های درآمد ثابت هم بیشترین میزان خروج نقدینگی را به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت گفت: امروز بازار شاهد روند نزولی بود روند نرخ ارز و طلا از جمله عوامل موثر در روند بازار محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خروج الان اوج حماقت است نتیجه می هد. صبر نو بورس من خودم 50درصد منفی ام اما درست میشع
آخرین اخبار