حماس از کاهش بودجه آنروا انتقاد کرد

حماس از کاهش بودجه آنروا به دلیل دخالت ادعایی برخی کارکنان آن در حمایت از حماس در جریان حملات ۷ اکتبر به اراضی اشغالی انتقاد کرد. 

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از کاهش بودجه اخیر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) به دلیل دخالت ادعایی آن در حمایت از حماس در جریان حملات ۷ اکتبربه اراضی اشغالی انتقاد کرد. 

توجیهات ارائه شده از سوی این کشور‌ها برای تعلیق کمک‌های خود ضعیف است و مبتنی بر هیچ مدرکی نیست جز توجیهات سست و تبلیغات آشکاری که اشغالگران با هدف تحت فشار قرار دادن و مجازات سازمان ملل به دلیل ارائه گزارش‌هایی از اثرات تجاوزات وحشیانه بر مردم ما به دیوان است.

وال استریت ژورنال چندی قبل در گزارش مدعی شد ۱۲ کارمند آنروا در حمله ۷ اکتبر حماس به اراضی اشغالی مشارکت داشته اند. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز پس از انتشار این گزارش مدعی شد این کارکنان به حماس در اسیر کردن شهرک نشینان کمک کرده اند. همین ادعا بهانه‌ای شد تا آمریکا و چند متحد آن از جمله، انگلیس، کانادا، رومانی، اتریش و ژاپن کمک‌های خود را به آنروا به حالت تعلیق درآورند. این در حالی بود که اسپانیا از تبعیت از آمریکا و دیگر کشور‌ها خودداری کرد.

اسپانیا تاکید کرد که حتی اگر ادعا‌ها درباره اقدامات ۱۲ نفر از کارکنان آنروا درست باشد نباید تلاش ۳۰۰۰۰ کارمند دیگر این نهاد را نادیده گرفت. این کشور اقدامات و فعالیت آنروا را برای کمک به غیرنظامیان در غزه در بحبوحه نبرد‌های اسرائیل و حماس ضروری دانست.

در همین حال، ۹ سازمان امداد و نجات در پیامی مشترک هشدار دادند که تعلیق کمک‌ها به آژانس کاریابی و امداد رسانی ویژه پناهندگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل جان ۲ میلیون نفر را در نوار غزه و منطقه تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار