انسداد چاه های غیر مجاز و هوشمندسازی آب کشاورزی / ۲ برنامه تکلیفی البرز

رییس گروه احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: طرح شناسایی و انسداد چاه های غیر مجاز آب و هوشمندسازی آب کشاورزی به عنوان ۲ برنامه تکلیفی این شرکت در شرایط تغییر اقلیم با شتاب در حال انجام است.

سینا علیدوست گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، تغییر اقلیم و وضعیت کم بارشی کشور، تمام چاه های غیر مجاز استان البرز با حکم قضایی مسدود خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت های نظارتی شرکت آب منطقه ای البرز در یک دهه اخیر گفت : از سال ۱۳۹۱ تاکنون پنج هزارو ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز در این استان شناسایی و مسدود شده که با انسداد این چاه ها حدود ۸۵ میلیون متر مکعب از برداشت غیرمجاز آب در سفره های زیر جلوگیری کرده ایم .

علیدوست با بیان اینکه طبق آخرین بررسی های صورت گرفته در سال جاری شمار چاه های غیر مجاز البرز به ۶ هزارو۹۰۰ حلقه رسیده است،افزود: انسداد یک هزار حلقه آنها در برنامه امسال قرار گرفت که تاکنون بیش از ۷۰۰ حلقه آنها مسدود و مابقی تا پایان سال رفع اثر می شود.

رییس گروه احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه تاکنون پنج هزارو۶۰۰ حلقه چاه آب مجاز در البرز شناسایی شده است،گفت : بین ۸۵ تا ۹۰ درصد این چاه ها به کنتورهای هوشمند مجهز شده است.

علیدوست ادامه داد: طبق بررسی ها حدود ۵۰۰ حلقه چاه مجاز دیگر در البرز باقی مانده که سال آینده به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.