چین از اوکراین به دلیل فهرست «حامیان بین المللی جنگ» انتقاد کرد

رویترز گزارش داد که پکن از اوکراین خواسته است فوراً تمام ۱۴ شرکت چینی را از فهرستی که کی‌یف آن‌ها را حامیان بین‌المللی جنگ نامیده است، حذف کند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که سفیر پکن در کی‌یف ماه گذشته به مقامات ارشد دولت اوکراین گفت که حضور شرکت‌های چینی در فهرست می‌تواند به روابط دوجانبه آسیب برساند.

سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز پنجشنبه به رویترز گفت: «چین قاطعانه با گنجاندن شرکت‌های چینی [در فهرست اوکراین]مخالف است... و از اوکراین می‌خواهد که فورا اشتباهات خود را اصلاح کند و تأثیرات منفی را از بین ببرد».

از ۴۸ شرکت بین المللی در لیست موسوم به «حامیان بین‌المللی جنگ» اوکراین، ۱۴ شرکت از چین هستند که بیشتر از هر کشور دیگری است.

فهرست «حامیان بین‌المللی جنگ» کی یف، شامل شرکت‌هایی است که هنوز با روسیه تجارت می‌کنند. در حالی که این فهرست پیامد‌های قانونی ندارد، اما هدف آن آسیب رساندن به اعتبار کسب و کار‌ها و سوق دادن آن‌ها به قطع روابط با روسیه، در نتیجه کاهش "توانایی مالی و تکنولوژیکی" مسکو است.

در ماه نوامبر، کی یف، غول مواد غذایی سوئیسی نستله و غول مواد ساختمانی آلمانی کناف را به دلیل ادامه فعالیت در روسیه و پرداخت مالیات به بودجه فدرال به لیست سیاه اضافه کرد. ماه گذشته، شرکت غذا‌های دریایی لیتوانیایی Viciunai Group نیز در این لیست قرار گرفت. علی بابا و غول‌های انرژی چین، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، شرکت پتروشیمی چین (گروه سینوپک) و شرکت ملی نفت فلات قاره چین (CNOOC) برخی از بزرگترین شرکت‌های فهرست شده هستند.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار