مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:

۳۶۰ کیلومتر از راه‌های ایلام برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر ۳۶۰ کیلومتر از محور‌های شریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در ۱۳ محور ارتباطی از شهر‌های استان بارش برف و باران گزارش شده است.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته تاکنون هزار و ۲۲۰ تن شن و نمک در جاده‌های استان مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه با تلاش نیرو‌های راهداری ریزش برداری در ۱۰ مقطع از محور‌های این استان انجام شد، افزود: کمک رسانی به هزار و ۳۰ دستگاه خودرو نیز طی شبانه روز گذشته توسط عوامل راهداری انجام شده است.

چشمه خاور گفت: با تلاش عوامل راهداری (۱۳۲ راهدار درگیر) همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آن‌ها در جریان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر گروه‌های راهداری (ثابت و سیار) با نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ذخیره سازی ۱۱ هزار تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۳ راهدارخانه استان خبر داد و تصریح کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

چشمه خاور مطرح کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و در صورت بسته شدن این مسیر‌ها از ظرفیت این نهاد‌ها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفر‌های زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: بارش برف ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.