کاندیدای مستقل ریاست جمهوری آمریکا به حملات نیرو‌های نظامی این کشور به مواضعی در عراق و سوریه واکنش نشان داد.

رابرت اف کندی جونیور، کاندیدای مستقل ریاست جمهوری آمریکا گفت که کشور‌های خاورمیانه از حضور نیروی‌های آمریکایی استقبال نمی‌کنند بنابر این ایالات متحده باید نیرو‌های زمینی خود را از کشور‌های خاورمیانه خارج کند.

او در واکنش به حمله هوایی گسترده واشنگتن به ۸۵ هدف در عراق و سوریه در یک پیام در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) گفت که می‌توان از تشدید آن جلوگیری کرد.

کندی در این پست نوشت: فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌گوید در تلافی حمله اخیر جنگنده‌ها که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن شد، ۸۵ موضع را در سوریه و عراق هدف قرار داد. در پست X رئیس جمهور جو بایدن آمده است که ایالات متحده «به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگری در جهان نیست. اما خطاب به همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند ما پاسخ خواهیم داد.

کندی ظاهراً در واکنش به اظهارات بایدن گفت: «اگر به دنبال درگیری نیستیم، پس بیایید نیرو‌ها را از آنجا بیرون کنیم. از آن‌ها استقبال نمی‌شود. آن‌ها مورد نیاز نیستند.»

رابرت اف کندی جونیور مدعی شد که اگر واشنگتن ارتش خود را در تیررس نیرو‌های مقاومت قرار نمی‌داد، تشدید تنش فعلی ضروری نبود. او وجود گروه‌های مقاومت را «میراث جنگ غیرقانونی آمریکا در عراق» توصیف کرد. وی یادآور شد که هم عراق و هم سوریه از نیرو‌های آمریکایی خواسته اند تا خاکشان را ترک کنند در حالی که ایران حضور نظامی آمریکا در مرز‌های خود را تحمل نخواهد کرد.

کندی علاوه بر خروج نیرو‌های آمریکایی از «خاورمیانه»، از واشنگتن خواست که به جای حمله با قدرت‌های منطقه روابط برقرار کند. نامزد ریاست جمهوری همچنین حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه را «هدف‌های غیرقابل دفاع برای هر کسی در منطقه که می‌خواهد درگیری ایجاد کند» توصیف کرد.

عراق ایالات متحده را به خاطر این حملات هوایی مورد سرزنش قرار داده و گفته است که این حملات نقض حاکمیت عراق است و تهدیدی است که می‌تواند عراق و منطقه را به عواقب ناگواری سوق دهد. ارتش سوریه به نقل از خبرگزاری سانا، این حمله را «تجاوز نیرو‌های اشغالگر آمریکایی» دانست و آن را محکوم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
بلاخره در تمامی آمریکا یک عاقل وبا مغز پیدا شد اما کو گوش شنوا
آخرین اخبار