روسیه تجاوزگری آمریکا و انگلیس به عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تجاوزگری آشکار آمریکا و انگلیس به عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این وزارتخانه اعلام کرد: فدراسیون روسیه به دنبال بررسی فوری وضعیت خاورمیانه پس از حملات آمریکا به خاک عراق و سوریه در شورای امنیت سازمان ملل است.

مسکو گفته است: حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه به طور خاص برای شعله‌ورتر کردن بیشتر درگیری طراحی شده‌اند. انگلیس باید پاسخگوی اقدامات خود در حمایت از حملات آمریکا در عراق و سوریه باشد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: حملات هوایی آمریکا به سرزمین‌های عراق و سوریه بی‌توجهی کامل واشنگتن به موازین حقوق بین‌الملل است. هدف این حملات هوایی در درجه اول دامن زدن به درگیری در منطقه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: واشنگتن مدعی است که به گروه‌هایی که ادعا می‌کند به ایران وفادار هستند در عراق و سوریه حمله می‌کند، اما تلاش می‌کند کشور‌های منطقه را وارد درگیری کند. این برای منعطف شدن اوضاع در منطقه با هدف تأثیرگذاری بر اوضاع سیاسی داخلی آمریکاست. این حملات همچنین نشان دهنده تمایل به اصلاح مسیر شکست خورده دولت فعلی آمریکا در صحنه بین‌المللی است.

​ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که بیانیه‌های آمریکا در مورد عراق نشان‌دهنده اقدامات این کشور بر اساس «نظم جهانی مبتنی بر قوانین غربی» است.

وی در کانال تلگرام خود نوشت: واشنگتن گفت که حملات به عراق را با بغداد هماهنگ کرده است. زندگی روزمره دموکراسی آمریکایی و «نظم جهانی مبتنی بر قوانین» با استفاده از یک مثال خاص.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
جالب است روسیه متجاوز به تجاوز اعتراض میکند.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
یادتون رفته دوسال پیش تا الان رسما سه استان همسایه خودتو اشغال کردی
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۰۰:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آخه چه فایده ؟؟!!!
از شورای امنیتی که خود آمریکای متجاوز یک عضو اصلی اونه و حق وتو هم داره واقعا چه انتظاری میشه داشت ؟؟!!!
Germany
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
جالبه کشوری که خودش متجاوز به خاک همسایه هست درخواست نشست فوری میده ، روسیه خودش متجاوزه و دو ساله مردم اوکراین رو به خاک و خون کشیده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
پدرشون رو در بیارید به حاکمیت عراق وسوریه تجاوز شده عراق وسوریه اگه به پایگاه آمریکا حمله می‌کنند حق طبیعی آنها هست چون از کشور خودشون که شما قاتلین آمریکایی نفت وگندم وخاک آنها رو اشغال کردین پس حق دفاع نداشتین وندارین آنها برحق ومیخوام شما متجاوزین رو بیرون کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
تمام این جنگ در خاورمیانه و جهان زیر سر روسیه هست باید از هم پاشیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روسیه بجای محکوم کردن ، سامانه دفاعی سوریه را تقویت کند و موشک و هواپیماهای مهاجم را سرنگون کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
یک کشور متجاوز و بی مسئولیتی مثل روسیه که دائما دنیا را تهدید هسته ای می کنه و البته در کمتر از چند ماه تمامیت ارضی ایران رو به نفع کشورهای عربی مصادره کرد زیادتر از حد و اندازش حرف می زنه.
آخرین اخبار