رسول چراغ سحر مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش تعداد بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان و حجم انبوه اطلاعات متقاضیان و به منظور افزایش دقت و سرعت در کار، شفافیت، پاسخ گویی در کمترین زمان و کاهش هزینههای جامعه هدف، سازمان تامین اجتماعی اغلب خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه میکند.
وی افزود: بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران برای دریافت هر یک از خدمات مربوط به خود ابتدا باید در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir مراجعه و اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در باره خدمات قابل ارایه در این سامانه برای بیمه شدگان گفت: در بخش بیمه شدگان خدماتی مانند سابقه بیمه ای، خدمات نامنویسی (استعلام اطلاعات هویتی و شماره بیمه، ثبت افراد تبعی، استعلام اشتغال به تحصیل و...)، خدمات پرونده الکترونیک، نسخه الکترونیک، استعلام استحقاق درمان، مشاهده دستمزد دو سال آخر، اعتراض به سوابق ناموجود و کمک هزینه ازدواج، بارداری و مراسم ترحیم ارایه میشود.
چراغ سحر ادامه داد: ثبت درخواست بازرسی از محل اشتغال، خرید خدمات سربازی، درخواست ابطال یا برقراری کفالت، تکمیل سوابق کسری از ماه، چگونگی محاسبه مستمری بازنشستگی، پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه زنان خانه دار و دختران، دانشجویان، صاحبان مشاغل آزاد و بیمه اختیاری از دیگر خدمات قابل ارایه به بیمه شدگان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان در خصوص خدمات قابل ارایه به کارفرمایان نیز گفت: ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان، تکمیل اطلاعات کارفرمایی، درخواست صدور مفاصاحساب، ابلاغ بدهی، اعتراض به بدهی، اعتراض به گزارشهای بازرسی و ثبت درخواست بخشودگی جرایم یا تقسیط بدهی از جمله این خدمات در سامانه یاد شده است.
به گفته وی بازنشستگان و مستمری بگیران زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی نیز میتوانند حکم و فیش حقوقی و پرونده الکترونیک خود را در این سامانه مشاهده و درخواستهایی مانند صدور گواهی حقوقی، گواهی کسر اقساط، برقراری مستمری بازماندگان، برقراری مستمری ازکارافتادگی، تسهیلات، تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر و... را ثبت یا دریافت کنند.