۱۲۰ طرح ارتباطی دهه فجر در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: همزمان با دهه فجر، ۱۲۰ طرح ارتباطی با پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

آرام حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار کرد: احداث و ارتقای ۱۱۷ سایت روستایی با احداث ۵۱ سایت جدید، پوشش تلفن همراه در ۷۴ روستای استان با ارتقای ۶۶ سایت از جمله طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های ارتباطی قابل افتتاح در استان، ایجاد ۳۸ کیلومتر فیبر نوری در طرح توسعه ارتباطات روستایی به منظور افزایش پهنای باند و اجرای فاز دوم پروژه توسعه ip ملی است.

حیدری ادامه داد: با توجه به عقب ماندگی‌های قبلی استان در حوزه ارتباطات، تلاش‌ها در این حوزه از در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۱۶ درصد از کل روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی ضمن تاکید بر اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل بیش از ۹۰ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.