شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قراردادها منوط به دریافت مجوزها از شورای شهر و پیگیری امور توسط وزارت صمت و وزارت امور خارجه است، گفت: چین اعلام کرده که چهار تا شش ماه پس از عقد قرارداد وسایل حمل و نقل عمومی را تامین خواهد کرد. قرار شد ما ظرف ۱۰ روز مجوزها را دنبال کنیم. مجوز تراموای چرخ لاستیکی از شورای عالی ترافیک دریافت شده، اما هنوز در مرحله تفاهم است و در سفر چینیها به تهران موارد بررسی خواهد شد. امیدواریم عدد ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلاری را با موافقت شورا به نتیجه برسانیم.
زاکانی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک پیش از این در شورا تصویب شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است، گفت: شورای عالی اشکالاتی را در این طرح مطرح و اعلام کرد که مبتنی بر روزآمدی امروز نیست. ما این الزامات و اصلاحات را به شورای عالی ارسال کرده و وزارت کشور نیز آن را تصویب کرد؛ لذا آنچه انجام شد اصلاح طرح ترافیک قبل بود.
وی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمیآید، گفت: ما مشاور گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیمگیری شده است. در مجموع ۶ خط مترو، دو خط سریع السیر ضربدری از کرج به ورامین و پردیس به شهریار، دو خط تراموا، دو خط بیآرتی و یک خط سریع السیر تی آر تی بررسی شد.
زاکانی با بیان اینکه سرعت، کیفیت و قابلیت ساخت مسکن توسط چینیها مدنظر است، گفت: با این اقدامات کمر غول قیمت مسکن در تهران شکسته خواهد شد.
شهردار تهران اعلام کرد: اگر سفر چینیها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد. تراموا دو پنجم ظرفیت مترو انتقال مسافر دارد و هزینه آن یک دهم مترو است.
تراموا؟؟
مترو برای این هست که بار ترافیکی روی زمین را کم کنه. تراموا که خودش عامل ترافیکه
سیستم حمل و نقل جدید، تجهیزات جدید، محل نگهداری و تعمیرات، متخصص و ... می خواهد.
مترو نزدیکترین مسیر را از زیر زمین میره، اما تراموا باید دوباره تو خیابان ها بره، دوباره همان مشکلات اتوبوس رو داره.
چرا جای تراموا، اتوبوس جدید اضافه نشه؟حتما باید سیستم هزینه دار بیاد؟ کی پشت تراموا هست؟
بس کنید خداوکیلی!
تراموای چرخ لاستیکی ؟! اتوبوس شاخ بهتون می زنه