چند طرح فناورانه با حضور معاون رییس جمهور در سمنان رونمایی شد

یک طرح تولید و ترمیم بافت به همت متخصصان جهاد دانشگاهی استان و چهار طرح فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور معاون رییس جمهور رونمایی شد.

محسن منصوری در جریان بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت استان سمنان، نانو کامپوزیت بر پایه گرافن برای تولید تاندون و ترمیم بافت را رونمایی کرد.

نانو کامپوزیت بر پایه گرافن برای تولید تاندون و ترمیم بافت زیر نظر پروفسور اسکندر سیف‌علیان، دانشمند اهل مهدیشهر استان سمنان و مقیم کشور انگلستان تولید شده است. این تولید فناورانه به طور کامل زیستی است و بافت پیوند را پس‌نمی‌زند.

سامانه یادپرداز، آلومینوسیلیکات متخلخل، کنترل برخط پایش باتری‌های دستگاه یوپی‌اس و کامپاند هیتر، طرح‌های فناورانه دانشگاه سمنان است.

معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، تولید، صنایع، پزشکی، عمرانی و دانش‌بنیان پیشرفت‌های ارزشمندی دارد و سمنان هم جزو استان‌های موفق در این پیشرفت‌ها است.

منصوری افزود: اتکا به ظرفیت‌های داخلی، نخبگان و نیروی انسانی، از عامل‌های توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: روسای جمهور کشور‌های دیگر در سفر به ایران و بازدید از طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان متحیر می‌شوند و پیشرفت ایران در بسیاری از حوزه‌ها چشمگیر است.

به گفته منصوری، پیشرفت کشور در زمینه‌های تولید تجهیزات پزشکی، هوا و فضا و پرتاب ماهواره‌های مختلف ارزشمند است و آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور پیگیر امور برای توسعه دانش‌بنیان‌ها و اجرای طرح‌های فناورانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار