بررسی راهکار‌های خرید مناسب برنج از کشاورزان گیلانی

نشست تشکل‌های تخصصی برنج با موضوع بررسی راهکار‌های خرید محصول مانده در انبار‌های کشاورزان استان گیلان برگزار شد.

در پی مصوبه دولت برای اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف این محصول، نشست رئیس جهاد کشاورزی گیلان با تشکل‌های تخصصی برنج این استان با موضوع بررسی راهکار‌های خرید برنج مانده در انبار‌های کشاورزان برگزار شد.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این نشست گفت: برای رفع مشکل شالیکاران و خرید برنج مانده در انبار‌ها ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

او با اشاره به خلاصه شدن مشکلات کشاورزی گیلان در انباشت محصولاتی، چون برنج، چای و مرکبات افزود: انباشت حجمی از این محصولات برای اقتصاد و تولیدکنندگان استان نگرانی ایجاد کرده است و بخش اصلی آن مربوط به واردات برنج است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان بخش عمده مشکل محصولاتی مانند چای و برنج را واردات بیش از کسری کشور اعلام و تصریح کرد: محصولاتی با ویژگی تولید در کشور و دارا بودن مجوز واردات و صادرات طبق قانون، محصولات خطرناکی هستند و مانند یک تیغ دولبه باید با آن برخورد شود و کوچک‌ترین اشتباهی سبب پدید آمدن لطمات بزرگ خواهد شد.

محمدی به نگرانی بابت انبار برنج کشاورز و آغاز فصل زراعی جدید اشاره کرد و گفت: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه برای برون‌رفت از این بحران کرده و باید با تمرکز و برنامه‌ریزی مقدمات خرید برنج شالیکاران را فراهم کرد.

بررسی راهکار‌های خرید مناسب برنج از کشاورزان گیلانی

او ایجاد جذابیت برای زنجیره‌های برنج و واردکنندگان و تقویت شرکت‌های داخلی و تشکل‌های استانی را از جمله گام نخست در آغاز این راه دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.