پرداخت بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس از پرداخت بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

عباس قایدی زاده ضمن تبریک دهه مبارک فجر به کلیه تامین کنندگان امنیت غذایی کشور و اشاره به نقش بانک کشاورزی در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی را از ابتدای امسال تا پایان دیماه، مبلغ ۷۰۶۷۷ میلیارد ریال خواند و افزود: این میزان تسهیلات به ۳۷۵۲۵ نفر از متقاضیان پرداخت شده است و با عنایت به رسالت بانک کشاورزی بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات موصوف در زیربخش کشاورزی بوده است.

او افزود: تا پایان دیماه بیش از ۲۰۷۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بند‌ها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است. 

قائدی زاده اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۳۳۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۱۶۲۳ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

او سپس میزان وام پرداختی در رابطه با کشت گلخانه‌ای با هدف توسعه این نوع کشت در جهت تولید محصولات کشاورزی را در همین مدت، بیش از ۳۲۰۲ میلیارد ریال تسهیلات برای این نوع کشت ذکر کرد و افزود: تعداد ۲۹۰ مورد تسهیلات در زمینه کشت گلخانه‌ای استان پرداخت شده است.

قائدی زاده افزود: طی این مدت، مبلغ ۴۰۴۹ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۳۳۷ نفر از متقاضیان و در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۳۳۰۴ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۱۰۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دام، طیور، زنبورداری و شیلات به ۶۸۳۱ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس افزود: مبلغ ۸۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۵۰۷۹ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی پرداخت شده است.

قایدی زاده پرداخت بیش از ۱۱۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی در همین مدت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۴۲۵ نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس افزود: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون، بیش از ۹۹۲ هزار تن گندم از ۵۸ هزار کشاورز استان با ارزشی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خریداری که ۱۰۰ درصد بهای آن در شعب بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز شده است.

او افزود: در شعب بانک کشاورزی استان فارس در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ برای بیش از ۲۳۸۳ پرونده بدهی، بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اجرا و سود و جرائم آن‌ها مورد بخشودگی قرار گرفت. 

قایدی زاده گفت: با تخصیص مبلغ ۵۲۹ میلیارد ریال یارانه بند خ ماده ۳۳، سود و جرائم تعداد ۲۳۸۳ فقره پرونده به مبلغ اصل ۴۷۶ میلیارد ریال مورد بخشودگی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

قایدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت بیش از ۲۹۰۰ میلیارد ریال غرامت در سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و افزود: بیش از ۲۵۴ هزار راس انواع دام و تعداد ۵۱۳۵ بیمه گذار در بانک کشاورزی استان فارس دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند، همچنین در ۵ ماهه نخست سال زراعی جاری بیش از ۸۴ هزار بیمه نامه تا پایان دیماه سال ۱۴۰۲ در بانک کشاورزی استان فارس صادر شده است که از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۱۶ هزار بیمه نامه در بخش باغات، ۵۷ هزار بیمه نامه در بخش زراعت، تعداد ۵۴۲۲ بیمه نامه در بخش دام، تعداد ۲۲۱۱ بیمه نامه در بخش طیور و تعداد ۳۴۰۰ بیمه نامه در سایر بخش‌ها شامل گیاهان دارویی، آبزیان، ابنیه و ماشین آلات و ... بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار