نوآوری رسانه ملی در تبلیغات انتخاباتی با سامانه آرا

سازمان صداوسیما با راه‌اندازی سامانه آرا بر بستر تلوبیون نوآوری مهمی در تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم داشته است.

سازمان صداوسیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تدارکات ویژه‌ای دیده است. یکی از اقدامات بی‌سابقه رسانه ملی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی است و نامزد‌های انتخابات براساس شرایطی که در تارنمای https://em۱۴۰۲.ir/ قرار گرفته می‌توانند ویدئو‌های تبلیغاتی خود را از طریق شبکه‌های انتخاباتی پخش کنند.

دیگر اقدام رسانه ملی اختصاص یک صفحه به داوطلبان انتخابات در تلوبیون است. پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در این خصوص گفت: غیر از برنامه‌های تلویزیونی که برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفته شده، تلوبیون هم یک صفحه اختصاصی به همه نامزد‌ها اختصاص خواهد داد، با ظرفیت ۱۰ ساعت بارگزاری ویدئو‌های تبلیغاتی و اطلاعات دیگری که نامزد می‌خواهد بارگزاری کند.

وی افزود: در ایران صدا نیز این همین ظرفیت را در اختیار همه نامزد‌ها قرار می‌دهیم و می‌توانند فایل‌های صوتی‌شان را در آنجا بارگزاری کنند و آنجا نیز برایشان صفحه ایجاد خواهد شد، رادیونما‌ها نیز در حد زیرنویس و کپشن می‌توانند کمک کنند.

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: همه این موارد ظرفیت‌هایی است که صدا و سیما در اختیار نامزد‌ها قرار داده است. با استناد به قانون انتخابات، که اصلاح آن باعث شد ما بتوانیم از ظرفیت‌هایمان به نحو مشارکت بیشتر استفاده کنیم.

حضور تلوبیون در عرصه انتخابات یکی از اقدامات مهم رسانه ملی در استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

تلوبیون نخستین و بزرگترین تلویزیون اینترنتی کشور است که سالانه بیش از ۵۵ میلیون کاربر منحصر به فرد از سایت و اپلیکیشنِ آن به منظور تماشای محتوای ویدیویی بهره می‌برند. در دوازهمین سال فعالیت این سامانه، طیف گسترده‌ای از جامعه مخاطبان فارسی‌زبان با بزرگترین رسانه مجازی سازمان صداوسیما همراه شده‌اند و تعداد نصب نسخه اندروید اپلیکیشن تلوبیون در گوگل‌پلی، بازار و مایکت از ۳۵ میلیون فراتر رفته است.

تلوبیون بزرگترین زیرساخت اینترنت کشور را هم داراست و در ایام برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با ثبت آمار ۳.۶ ترابیت‌برثانیه ترافیک لحظه‌ای، و میزبانی از دو میلیون کاربر همزمان که به صورت زنده فینال جام‌جهانی را تماشا کردند، رکورد‌های بی‌سابقه‌ای ثبت کرد.

ظرفیت رسانه‌ای تلوبیون در ایام برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز به کمک رسانه ملی آمد و هر هفت نامزد تایید صلاحیت شده این دوره، از یک شبکه خطی ۲۴ ساعته بر بستر اینترنت بهره‌مند شدند و صد‌ها ساعت محتوای تبلیغاتی ویدیویی خود را از طریقِ سامانه آرا به مردم رساندند. این بار، امکاناتی فراتر از ویدیو در اختیار نامزد‌ها فراهم شده است.

«سامانه آرا» چیست؟

در نخستین گام از راه‌اندازی سامانه جامع انتخابات مجلس، تحت عنوان سامانه آرا، بر اساس لیست اعلام شده توسط وزارت کشور، براى هر یک از کاندیداهاى تایید صلاحیت شده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شوراى اسلامى یک شناسه اختصاصی بر بستر تلوبیون ایجاد شده است که همزمان با آغاز تبلیغات انتخاباتی، به یک صفحه جامع چندمنظوره تبدیل می‎شود. به شماره تلفن همراهِ تمام کاندیداها، بر اساس لیست اعلامى وزارت کشور، پیامکى حاوى آدرس و رمز عبور برای ورود به صفحه شخصی ارسال شده و لینک ویدیوی آموزشی کار با پنل کاربرى از طریق پیامک ارسال می‌شود.

سامانه آرا

امکانات پنل مدیریتی برای نامزد‌ها

در پنل مدیریت هر نامزد انتخابات، امکانِ مدیریت کلیپ‌های تبلیغاتی، مدیریت اخبار، مدیریت اطلاعات و صفحات، پشتیبانی و سوالات متداول، پیام‌های نامزد و مشاهده پروفایل وجود دارد.

با وارد کردن عنوان، توضیحات، بارگذاری و تعیین کلیپ منتخب، امکان بارگذاری کلیپ جدید وجود دارد.

بارگذاری خبر جدید (با امکان وارد کردن عنوان، لینک و پین کردن خبر)، تماشای لیست اخبار نامزد (با امکان مشاهده تمام اخبار بارگذاری شده و ویرایش یا حذف آن‌ها در صورت نیاز)، لیست اخبار مرجوعی (با امکان مشاهده اخباری که توسط ناظر رد شده و دلیل رد آن‌ها)، مشاهده اطلاعات نامزد (شامل اطلاعات اعلامی از سمت وزارت کشور)، مدیریت صفحات مجازی (با امکان معرفی و نمایش دیگر صفحات مجازی برای عموم مردم شامل ایجاد شرایطی برای تبلیغ صفحات نامزد‌ها در آپارات، روبیکا، بله، سروش پلاس، ایتا، آی‌گپ و وب‌سایت شخصی نامزد) از دیگر امکانات این سامانه است.

همچنین نامزدها، می‌توانند از ظرفیت ۱۰ ساعته ویدیویی خود در این سامانه نهایت استفاده را ببرند و با ایجاد پلی‌لیست و ساخت یک شبکه اینترنتیِ اختصاصی، لینک اختصاصی شبکه خود را در اختیار مردم قرار دهند. ضمن اینکه امکان اشتراک‌گذاری لینک مربوط به هر نامزد در صفحات مجازی، بنر‌های تبلیغاتی و از طریق پیامک و پیام‌رسان‌ها نیز به ساده‌ترین شکل ممکن وجود دارد.

آرا سامانه‌ای برای انتخاب بهتر مردم

نخستین سامانه جامع تبلیغات انتخاباتی در کشور، همزمان با آغاز فرصت تبلیغات یعنی بامداد سوم اسفند برای تمام کاربران فضای مجازی در دسترس قرار می‌گیرد و تا پایان روز نهم اسفند امکان استفاده از آن وجود دارد. سامانه آرا، از طریق صفحه اول سایت و اپلیکیشن، پوش‌نوتیفیکیشن تلوبیون، معرفی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی و روش‌های مختلف مورد استفاده در تبلیغات انتخاباتی نامزدها، اطلاع‌رسانی می‌شود و برای تمام کاربران فضای مجازی با هر دستگاه که داشته باشند، با «اینترنت رایگان» در دسترس خواهد بود.

امکانات سامانه آرا

کاربران بعد از ورود به سامانه آرا از طریق سایت یا اپلیکیشن تلوبیون، امکان دسترسی به صفحه نامزد‌هایی که پروفایل خود را تکمیل کرده‌اند، دارند و برای نخستین‌بار در تاریخ انتخابات، می‌توانند تمام خبرها، ویدیوها، اطلاعیه‌ها، سوابق، گفتگو‌ها و محتوای تبلیغاتی نامزد‌ها را یک‌جا، به صورت تعاملی و بدون دغدغه مصرف اینترنت، تماشا کرده و وضعیت نامزد‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند.

امکان جستجوی سریع به صورت متنی و بر اساس حوزه‌های انتخابیه و برای هر استان و همچنین امکان جستجوی تمام نامزد‌ها بر اساس نام و اطلاعات در این سامانه وجود دارد. ویدئو‌های رسمی انتخاباتی نامزد‌ها که از شبکه‌های اختصاصیِ انتخابات و ۱۴۰۰ مناظره انتخاباتی برگزار شده در حوزه‌های انتخابیه هم در صفحه (پروفایل) هر نامزد و حوزه انتخابیه منتشر و آرشیو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
تلوبیون کشک اگه راست میگین روبیکا بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
اگه راست میگین تو روبیکا بذارین نه تلوبیون بدرد نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
200 کانال!!1شبکه های استانی کافی نبود؟جیب دولت راخالی میکنید برای سایر امور چیزی نمیمونه/ بعد از انتخابات این کانالها چی میشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید نسبت به پایه استخدامی خبری تهیه کنید .. جوانان بیکار در همه رده مدرکی وجود دارد الان از دیپلم تا دکترای زیاد داریم تو استان های فقیر و بدون صنعت انصاف نیست که رده مدرکی از کارشناسی به بالا باشه . الان تو این دوره هر کس پول داشته باشه مدرک می گیره باقی نه ...الان تو طرح استخدامی شرایط بسیار سخت هست واسه کسانی مدرک از کارشناسی به بالا برای حداقل شغل رانندگی. یا کادر خدماتی و بخصوص از هر ۱۰ نفر ۹نفر خانواده بدون سهمیه هستند پیگیر باشید . جوانان تو استان های فقیر به اعتیاد و شغل های. خلاف قانون روی آوردن خدا شاهد و ناظر هست .ودست هوایی تو استان ها هست که نیروها رو قبل استخدام با سفارش و پارتی رده بالا ها جذب کردند
آخرین اخبار