حوزه استحفاظی زنجان در بخش آزادراهی تکمیل شد

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه حوزه استحفاظی استان در بخش آزادراهی تکمیل شد، گفت: از این میزان ۱۰۰ کیلومتر آزادراه به سمت تهران و ۱۰۰ کیلومتر هم به سمت استان آذربایجان شرقی بود.

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: بخش بزرگی از اقداماتی که در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام می‌شود به بخش راه و راهسازی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: ساخت راه در بخش‌های آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی بوده، ولی نگهداری راه‌ها در تمام بخش‌های راه بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از موقعیت جغرافیایی استثنایی برخودار است، گفت: این استان مرکز اتصال استان‌های شمال غرب به پایتخت است و در این میان می‌طلبد به توسعه بهبود راه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

اسماعیلی به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره کرد و افزود: این استان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از پروژه‌های راه سازی از اعتبارات ملی تامین می‌شود، گفت: بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری بوده و وجود راه برای هر منطقه یک سرمایه ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.