تشکیل ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی در این استان تشکیل شده است.

سیدنصرالدین صالحی در نشست صمیمی با نامزد‌های انتخاباتی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها در دست بررسی است و تخلفاتی که برای آن تشکیل پرونده شده با موضوعاتی نظیر تشویق مردم به عدم مشارکت در انتخابات و یا تبلیغ زودهنگام نامزد‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری به نامزد‌های انتخاباتی توصیه کرد: تا در روز انتخابات نمایندگانی که برای حضور بر سر صندوق‌ها انتخاب می‌کنند از افراد مساله‌دار و تنش‌آفرین انتخاب نباشند.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه آرای مردم در دست عوامل برگزاری انتخابات امانت هستند و حق‌الناس به شمار می‌روند، اضافه کرد: رفتار عوامل اجرایی به خوبی رصد می‌شود و چنانچه تخلفی در این خصوص مشاهده شود به جد پیگیری می‌شود.

صالحی با تاکید بر نظارت جدی، دقیق و مستمر بر رفتار عوامل اجرایی، نامزد‌های انتخاباتی و طرفداران آنها، اظهار کرد: چنانچه رفتاری برخلاف قانون، تبلیغ زودهنگام و تخریب رقبا مشاهده و یا به شورای نگهبان گزارش شود در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۶۵ قانون انتخابات، ادامه داد: بر اساس این ماده قانونی، شورای نگهبان می‌تواند تا قبل از تایید اعتبارنامه منتخبان مردم آن‌ها را رد صلاحیت کند از همین رو توصیه می‌شود نامزد‌ها قبل و بعد از برگزاری انتخابات خود را ملزم به رعایت قانون بدانند چراکه تمامی رفتار آن‌ها رصد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار