گردهمایی بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی با هدف شناسایی دستاورد‌های جدید آموزشی و پژوهشی و بازبینی متون ادبی کهن و معاصر فارسی در ایران و جهان به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

برگزاری هجدهمین گردهمایی بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی به صورت حضوری و مجازی بود که مقالاتی از کشور‌های مختلف جهان در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا به دبیرخانه علمی این همایش ارسال و در دبیرخانه داوری شد.

دبیر علمی هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در این آیین گفت: ۳۰۰ مقاله از داخل و خارجی کشور به این گردهمایی ارسال و ۱۲۰ مقاله پس از داوری پذیرفته و ۵۲ مقاله برای ارائه سخنرانی آماده شده است.

بهجت السادات حجازی فر با بیان اینکه مقالاتی از کشور‌های هندوستان، افغانستان، بنگلادش، رومانی و کالیفرنیا پذیرفته شده است، تصریح کرد: یکی از اهداف انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی پیوند بین نسل‌ها است و نوآوری‌های ادبی نسل جوان زمینه ارتباط با نسل‌های گذشته را فراهم کرده است؛ لذا این انجمن اختصاص به نسلی خاص ندارد.

وی بیان داشت: انجمن با برقراری ارتباطات بین استادان کشور‌ها نشست‌های علمی نیمه مجازی برگزار می‌کند و در این زمینه نشست تخصصی در مورد ادبیات پایداری و ادبیات باستانی داریم.

حجازی فر با اشاره به پیام وحدت، صلح و همدلی انجمن زبان و ادبیات فارسی گفت: در دنیایی که خشونت آن را فرا گرفته، پناهی غیر از قرآن و مفاهیم ادبی نداریم.

حامد حسینخانی دبیر اجرایی هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی نیز در این آیین به گوشه‌هایی از اهمیت زبان و ادبیات فارسی و همچنین تاثیر و اهمیت آن برای جامعه اشاره کرد.

آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش ۳۰ مهرماه امسال بود که ۵۲ مقاله برتر پس از داوری در این گردهمایی انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار