پایه و اساس کار حراست، هدایتگری و دست‌گیری است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پایه و اساس کار حراست صیانت، حفظ، هدایتگری و دست‌گیری است .

 آیت‌الله مصطفی محامی آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار رئیس سازمان حراست کل کشور ب گفت: پایه و اساس کار حراست صیانت، حفظ، هدایتگری و دست‌گیری است نه مچ‌گیری برای مجازات؛ البته در این جهت باید مجموعه‌ای از کار‌های پیشینی، همزمان با واقعه و اقدامات پسینی صورت گیرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به استفاده از ظرفیت‌های کشور تاکید دارند و اگر ما از این فرصت‌ها به درستی استفاده می‌کردیم به مراتب دارای وضعیت بهتری بودیم؛ اما این گونه نیست و باید دلیل آن را پیدا کنیم.

وی افزود: در دیدار مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هم عنوان کردم که رئیس جمهور و برخی از وزرا شب و روز خود را گذاشته و همواره در حال کار و تلاش هستند، اما این حجم از تلاش باید خروجی مناسبی داشته باشد که خروجی چندان مطلوب نیست و دلایل مختلفی دارد، در برخی از دستگاه‌ها کار به خوبی صورت نمی‌گیرد حال اگر حراست جهت مراقبت و صیانت از دستگاه ایجاد شده پس این کم کاری و تخلفات نباید تحقق پیدا کند و زمانی که با کم کاری و تخلف مواجه می‌شویم نشان از این دارد که دستگاه حراست ما نیز دارای آسیب‌هایی است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: متاسفانه دامنه فساد گسترده شده و فساد‌های کوچک و بزرگ نیز در برخی از دستگاه‌ها به چشم می‌خورد که در چنین شرایطی دیگران هم دچار لغزش خواهند شد و طبعأ عملکرد حراست دستگاه زیر سوال قرار می‌گیرد، باید عوامل آسیب را بررسی و در این جهت تدبیر شود که یک بخش طراحی ساختار مناسب و بخش دیگر نیز پالایش نیروی انسانی است.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام است ما اگر هنری داریم باید کارآمدی نظام را ثابت کنیم و لازمه کار این است که همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و در این جهت حراست دستگاه نقش ویژه‌ای بر عهده دارد.

آیت‌الله محامی گفت: در سیستان و بلوچستان گردش مالی بالایی وجود دارد که وسوسه‌انگیز بوده و زمینه لغزش وجود دارد و باید روی جنبه‌های انگیزشی نیرو‌ها کار صورت گیرد و اگر بتوانیم روحیه و فرهنگ بسیجی را حفظ کنیم موثر واقع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار حراست دارای حساسیت‌های زیادی است از این جهت که یک طرف افراد و طرف دیگر نظام اسلامی قرار می‌گیرد و گاهی برخورد‌ها و تصمیم گیری‌های ما همراه با افراط و تفریط است، گاهی افراد بر اثر خصومت‌های شخصی و با نگاه‌های قومی و قبیله‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند و در مقابل مواردی هم مشاهده می‌شود که افراد بر اثر نگاه قومی و قبیله‌ای نسبت به خطا‌ها چشم پوشی می‌کنند و در هر دو صورت آسیب به نظام اسلامی وارد خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایه و اساس کار حراست، هدایتگری و دست‌گیری است، اظهار کرد: در این جهت کار‌های پیشینی و پیشگیری دارای اهمیت بیشتر بوده و همان ابتدای راه که فرد چار فساد می‌شود باید به او تذکر داد نه اینکه اجازه دهیم به طور کامل دچار فساد شود و بعد به دنبال عزل و برخورد با او باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار