جلب اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات مهمترین هدف شورای نگهبان است

نشست مطبوعاتی و خبری رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان زرند با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

علی پور رنجبر رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان زرند در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه زرند، ضمن گرامیداشت حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: با همراهی اصحاب رسانه، کلیات فرایند انتخابات از ابتدا تاکنون به خوبی پوشش رسانه‌ای یافته است، که از این بابت قدردان اصحاب رسانه شهرستان هستیم.

وی افزود: رسانه‌ها مکلف به ترویج هنجار‌های انتخابات و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی جهت افزایش حضور مردم در انتخابات هستند تا هم شور و هم شعور انتخاباتی صورت گیرد و باید نسبت به پخش برنامه هایرنامه‌های آموزشی و تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی و حتی ساخت و نشر کلیپ‌های مناسب اقدام نمایند. 

وی در ادامه گفت: مقدمات لازم برای سازماندهی اعضای شبکه نظارت و بازرسی بر انتخابات حوزه‌های انتخابی شهرستان انجام شده و بیش از ۴۶۹ نفر بهمراه ۲۵ سرنا ظر کار نظارت و بازرسی بر انتخابات اسفندماه را برعهده دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان زرند در ادامه افزود: این شورا به طور قطع به گونه‌ای عمل می‌کند که هم مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را داشته باشیم و هم انتخابات به صورت پرشور برگزار شود، ولی از قانون کوتاه نمی‌آییم و قانونی عمل می‌کنیم.

وی همچنین جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا را مهمترین هدف شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: رعایت کامل بی‌طرفی در انتخابات، سرلوحه اقدامات شورا و اعضای این شبکه است و ملاک کار ما بر مبنای قانون خواهد بود.

علی پوررنجبر بیان داشت: برابر قانون تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا ۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت، لازم به ذکر است ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه انجام خواهد شد. 

در پایان وی به سوالات خبرنگاران در رابطه با زمان تبلیغات، نحوه تبلیغات، مکان نصب آثار تبلیغات، وظایف چاپخانه‌ها، تعداد ستاد‌های تبلیغاتی و مواردی که نامزد‌ها می‌توانند در تبلیغات مطرح نمایند و هزینه‌های انتخاباتی پاسخ داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار