محرابیان گفت: بارها تاکید شده که تامین آب از طریق هیرمند از سمت افغانستان حق ملت ایران است و براساس پروتکل‌های بین‌المللی این آب باید حتماً تامین شود و پیگیر آن هستیم.

علی‌اکبر محرابیان در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح‌های مهم صنعت آب این استان با بیان اینکه تامین آب برای اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین برنامه‌های دولت مردمی است، اظهار داشت: استان پهناور سیستان و بلوچستان برای توسعه نیاز به تامین آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت دارد؛ در همین راستا طرح‌های قابل توجهی در این استان یا اجرا شده یا در مراحل پایانی به سر می‌برد.

وزیر نیرو به افتتاح سد کهیر اشاره کرد و افزود: سد کهیر، آب منطقه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان را تامین می‌کند و در حال حاضر کل روستا‌های این منطقه از سد کهیر آبرسانی می‌شوند. همچنین از طریق سد ماشکید علیا، آبرسانی به مناطق زابلی، هیدوچ و ... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر استانی رئیس جمهور سد شهری به مرحله آبگیری و افتتاح می‌رسد، یادآور شد: سد ماشکید سفلی نیز هم‌اکنون با روند خوبی در حال اجراست.

محرابیان در ادامه تامین آب منطقه زاهدان و سیستان شامل پنج شهرستان و تعداد قابل توجهی روستا را از جمله مهمترین چالش‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های تامین آب از طریق هیرمند از سمت افغانستان، مقرر شد تامین آب شرب سیستان و بلوچستان از محل هیرمند جداسازی شود.

وی افزود: بار‌ها تاکید شده است تامین آب از طریق هیرمند از سمت کشور افغانستان حق ملت ایران است و براساس پروتکل‌های بین‌المللی این آب باید حتما تامین شود و پیگیر آن هستیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: اکنون سه طرح عظیم را در منطقه سیستان و بلوچستان در حال اجرا داریم که شامل تامین آب در منطقه سیستان و زاهدان، خط انتقال آبخوان شرقی به سمت زاهدان و نیز تامین آب از دریا به سمت زاهدان و منطقه سیستان و در ادامه برای استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌شود.

محرابیان با بیان اینکه در حال حاضر طرح انتقال آب دریا با سرعت نسبتا خوبی در حال اجراست، گفت: این طرح طی یک سال گذشته بیش از ۱۲ درصد پیشرفت داشته است.

وی به بازدید خود از طرح انتقال آبخوان شرقی اشاره و تصریح کرد: طی بازدید صورت گرفته خوشبختانه بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده و به زودی آب به زاهدان می‌رسد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: طرح تامین آب برای منطقه سیستان از مهم‌ترین این طرح‌هاست؛ این طرح با حفر ۱۲۰ حلقه چاه در نقاط مختلف سیستان در حال اجراست. به عبارتی بزرگترین آب شیرین‌کن خشکی جهان در حال اجراست و با سرعت بسیار مطلوبی طی چهار تا پنج ماه از آغاز عملیات اجرایی آن در حال پیشروی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
با این همه مهاجر اتباع که راه دادید تلافی همش در میاد با مصرف آب نان گاز برق روز به روز بدتر شلوغ تر پروتر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خاک تو سر رضا قاطری آن سرزمین را با منابع آبی به افغان‌ها واگذار کرد و از آن به بعد مردم سیستان و بلوچستان را به مشکل انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
در انتظار بررسی: 20
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگر حریف طالبان شدین و حق آبه کشور را از دست آنها نجات دادین معلوم هست خیلی جربزه داشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
التماس افغانیها رو بکنین شاید یک آفتابه اب بهتون صدقه دادن..برای چیزی که حق کشور به خواهش افتادید بعد دم از اقتدار میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
پس رییسی یکماه وقت داده بود الان ۹ ماه گذشته.امان از گنده گویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یعنی زورتون به اون عقب افتاده های متحاهرغارنشین نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
هنوزم پیگیریت پس کی پس می گیریت
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۳:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آب از دریا شیرین کنید در عوض به افغانستان آب ندهید و راه دریایی و تجارت با افغانستان را هم قطع کنید ضمن اینکه گزینه های فراوان دیگری هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام با این سرعت پیگیری نکن خسته میشی
از نمایندگان آذربایجان شرقی غربی یاد بگیرید بعد از اینکه دریاچه رو خشک کردن دارن جلسه میزارن و حق جلسه میگیرن.
اون موقع که جلوی آب های جاری دریاچه رو سد میزدن خواب بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
یعنی طالبان از اسراییل خطرناکتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
آقای وزیر. استان سیستان و بلوچستان کم جمعیت است و فقط 3 میلیون نفر جمعیت دارد. یعنی به اندازه چند محله تهران. بهترین و پایدارترین روش تامین آب این استان از اقیانوس هند است تا افغانستان نتواند برای ما گربه برقصاند.افغانستان هیچ جا سد ندارد مگر 3 سد روی رود هیرمند که وارد خاک ایران میشود!! افغانستان نانجیب اگر امروز و فردا به ایران آب بدهد پس فردا نخواهد داد تا همه کشتزارها از بی آبی از بین بروند. یا باید به خاک افغانستان حمله و سرچشمه رود هیرمند را در اختیار گرفت یا آب 3 میلیون نفر را با آب شیرین کن از اقیانوس هند تامین کرد. آب اقیانوس هرگز تمام نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
باشگاه خبرنگاران جوان منتشر کن!
۱۹:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
««۱۵ میلیون تروریست افغانی تو ایران هستن»»

۱- برگردانید کشور خودشون
۲- حق استفاده از دریای مکران و شاخاب پارس رو از دولت طالبان بگیرید و هرگونه داد و ستد رو با افغانستان ممنوع کنید
۳- مرز رو از نقطه صفر مرزی تا عمق ۳۰۰ متر خاک خودمون دیوار و سیم خاردار کشی و خندق و سنگر جنگی سازی کنید مثل جنگ جهانی
۴- سد های افغانستان هم نفوذی های ایران با چندتا بمب میتونن خراب کنند مثل کاری که روسیه تو اوکراین کرد تا آب به ایران و پاکستان برسه

این کار رو کنید و تا ۱۵ سال نگهدارید اون زمان میتونید باختر افغانستان از درون پوسیده رو به ویژه شهر باستانی هریوه «هرات» و پایتخت ایران دوره صفاریان زرنکه «زرنج» رو با بهانه تراشی باز پس بگیرید و به دامان مقدس مادرمون ایران زمین برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
شدیداموافق بیرون کردن اتباع افغانستانی ازایران هستیم?این یک خواسته ی بزرگ وملیست؛نزدیک به ۱۵میلیون افغانی که ۷میلیون نفرشان غیرمجازواردشهرهای ماشده اندومنابع آبی خاکی شامل گندم؛روغن؛غلات وحبوبات؛۰۰۰حیف ومیل دراموال عمومی ویارانه ای؛برق؛گاز؛آب؛نفت وگازوئیل وبنزین۰۰۰اسراف زیادداروهای آزاد۰۰۰؛؛ناامنی هامثل سرقت؛قتل وتروروتجاوزبه پسران ودختران ما؛؛اشباع شغلهای ساختمانی که بیکاری وفقروگرسنگی کارگران واساتیدمارابه ارمغان آورده???ماملت ایران ازقوه قضائیه خواهان ورودمستقیم وبدون مماشات بابیرون کردن اتباع به کشورشان هستیم?وزارت کشورودولت ومجلس؛ونیروهای مرزبانی شرق؛که سهم بسزایی درتمام مواردفوق الذکرکه به نابودی امیال ومنابع اقتصادی فرهنگی ایران منجرب شده را،مقصرصددرصدمیدانیم۰والسلام من اتبع الهدی۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
زورتون به 4تا افغان نمیرسه.دوتا موشک هم به کجکی وکمال خان بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
البته کار دیگه هم از دست شما برنمی‌آید. بماند ک طالبان هم محل نداده تا الآن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
از طرق بین المللی؟ غیر از شما و دو سه تا کشور دیگه اصلا کسی طالبان رو به رسمیت نمی شناسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
با سواد، ما و دوتا کشور دیگه هم هنوز طالبان رو به رسمیت نشناختیم، میگی یه مدرک رو کن. ما در به طور رسمی اعلام کردیم که خواهان تشکیل دولتی با حضور کلیه اقوام در افغانستان هستیم. اینترنشنال نگاه کن.
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
هرکس عقل سلیم وچشم بصیرت داشته باشه طالبان را قبول نمی‌کرد اگر بجای طالبان را حمایت میکردن احمد مسعود را حمایت میکردند و افغانستان را دست طالبان نجات میدادند آلان وضع مردم وزنان افغانستانی خیلی خوب ومدرن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
هر موقع آب به سمت ایران جاری شد خبر بده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
طالبان فقط زبون زور میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خوب زورت می رسه برو جلو آب باز کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
] چند سالی پیگیر باش تا سیستان کامل خشک بشه دولت بعد بیاد تقصیر دولت قبلی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
نمیبینی که در کنار پیگیری، دنبال تامین آب از طریق کانالهای دیگه هم هستن که خیلی از این پروژه‌ها الان به مرحله بهره‌برداری رسیده. حالا هدفت چیه بریم با طالبان بجنگیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
دولت هرچه سریعتر؛سیستان راباچنگ ودندان ازبی آبی نجات بدهد؛؛واینقدرباطالبان نمک بحرام واردشورومشورت نشود؛؛مامردم ایران مخالف سیاستهای ترسوگرایانه ی عبداللهیان و۰۰۰هستیم؛؛این همه ثروت ومنابع؛؛باپول چای دبش چندتادریاچه ی هامون وارومیه رامیشوداحیاءکرد؟؟؟؟حسین قمی هرچه سریعترتکلیف ماراروشن کندواینقدربرای طالبان هندوانه قاچ نکند?طالبان ازطریق خاک ایران به بندرچابهاروصل است وتجارتش رابادنیاادامه میدهد!!!؟خاک برسرتان بااین مدیریتتان?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
پیگیر باش
آخرین اخبار