دومین واحد صنعتی فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی میاندوآب به مناسبت گرامیداشت دهه فجر آغاز به کار کرد.

واحد خشک و بسته‌بندی‌کردن گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات، اسانس، عصاره گیاهی، آب‌میوه، نوشیدنی و مکمل‌های غذایی بر پایه میوه، سبزیجات و غلات بصورت ویدئوکنفرانس به دست معاون اجرایی رئیس‌جمهور و با حضور مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی، فرماندار، مدیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علی عبدالهی مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: امروز ۸ هزار طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط بصورت همزمان در کل کشور به بهره‌برداری رسید که ۳۰۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال، پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۸۲ نفر، مربوط به استان آذربایجان‌غربی است.

رضا مقدم، مدیر جهادکشاورزی میاندوآب هم گفت: واحد فرآوری گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات و عصاره گیاهی، با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۱۳۵ تن و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع با هزار و ۱۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در اراضی روستای نظام‌آباد میاندوآب احداث شده است.

وی افزود: با آغاز فعالیت این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و پایدار و ۲۰ نفر بطور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شد و ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مقدم یادآور شد: برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز این واحد تولیدی، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.