بورل: نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نتانیاهو درخواست‌های بین المللی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان را نادیده می‌گیرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از آنجایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درخواست‌های بین المللی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه را نادیده گرفته است، باید عرضه سلاح به اسرائیل کاهش یابد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، ۲۸۴۷۳ نفر در حملات هوایی اسرائیل و حمله زمینی به فلسطینیان شهید و ۶۸۱۴۶ نفر دیگر زخمی شده اند. ارتش اسرائیل از زمان حمله حماس به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر حملات وحشیانه خود را به غزه آغاز کرد.

بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را یادآور شد که هفته گذشته گفت که پاسخ اسرائیل به حمله حماس "بیش از حد" بوده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که اخیراً سایر مقامات بلندپایه غربی نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرده اند.

او افزود: «اگر جامعه بین‌الملل معتقد است که این یک کشتار است، که افراد زیادی کشته می‌شوند، شاید باید به فکر (توقف) ارائه تسلیحات باشیم.»

بورل سپس شخصاً نخست‌وزیر اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «همه به تل‌آویو می‌روند و التماس می‌کنند: «لطفا این کار را نکنید، از غیرنظامیان محافظت کنید، این همه را نکشید.» چند نفر خیلی زیاد است؟ استاندارد چیست؟»، اما همه این التماس‌ها بیهوده است، زیرا نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌دهد.

NBC روز دوشنبه به نقل از منابع متعدد گزارش داد که بایدن از اصرار نتانیاهو بر ادامه حملات به غزه نیز خشمگین شده است. ظاهراً رئیس جمهور آمریکا در گفتگو‌های خصوصی نخست‌وزیر اسرائیل را با کلمات رکیک خوانده است.

رسانه‌های اسرائیلی در اواخر دسامبر گزارش دادند که ارتش اسرائیل ۲۳۰ هواپیما و ۲۰ کشتی مملو از تسلیحات آمریکایی را در بحبوحه درگیری در غزه دریافت کرده است. ظاهراً این محموله‌ها شامل گلوله‌های توپخانه، خودرو‌های زرهی و ابزار‌های اصلی جنگی برای سربازان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
شما پدرسوخته ها بروید کنار آنوقت معلوم میشود نتان یابو حیوان کیست
آخرین اخبار