در استان البرز علاوه بر حضور بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان البرز طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاههای آموزشی برای والدین اتباع خارجی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز؛ جلسه رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان اتباع خارجی به منظور رشد و ارتقای جامعه اتباع با حضور معاون و کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان تشکیل شد. 

در این جلسه سیروس دهقان شیری ضمن اشاره به شرایط ثبت نام اتباع خارجی در مدارس این استان از برگزاری طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاههای آموزشی برای والدین اتباع خارجی، آشنایی با بهداشت و سلامت و شیوه مهارت ها و آداب زندگی توسط اداره کل آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد. 

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امیدواریم سازمانهای بین المللی در خصوص تخصیص اعتبارات حمایتی به دانش آموزان اتباع خارجی اهتمام ویژه داشته باشند.

این درحالیست که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد دانش‌آموزان غیرایرانی ثبت‌نام شده در مدارس ایرانی برابر با ۶۱۴ هزار و ۱۹۹ نفر بود. از این تعداد حدود ۵۱ درصدشان پسر و ۴۹ درصدشان دختر بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مدرسه تو پرند سه ماه معلم نداشتن چون مسئولین به بچهای افغانی بیشتر اهمیت میده لعنت به وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
نیمی بیشتر از هزینه های آموزش و پرورش صرف آموزش رایگان به اتباع می گردد بدون این که خروجی مثبتی برای این مملکت داشته باشد. فقط این تحصیل کردگان اجنبی بیشتر مشغول لجن پراکنی علیه ایران و ایرانی می شوند
آخرین اخبار