شهر روانسر با ۳۸ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر کرمانشاه

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : شهر روانسر با ۳۸ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : پس از روانسر، شهر‌های کرمانشاه و ماهیدشت با ۳۷، جوانرود با ۳۶، پاوه با ۳۴ و گواور و سرارود با ۳۱ میلیمتر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته قرار دارند.

وی میانگین بارندگی‌های استان طی این مدت را ۲۴ میلی متر اعلام کرد و افزود: کنگاور با ۳، سومار با ۱۱ و سنقر با ۱۲ میلیمتر شاهد کمترین میزان بارش در این مدت بودند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۲۲ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قاسمی در مورد سامانه‌ای که در جو استان مستقر شده است نیز افزود: سامانه بارشی نیرومند حاکم بر جو منطقه که روز گذشته هشدار سطح قرمز نیز در خصوص آن صادر شد؛ همچنان تا یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این سامانه ضمن کاهش متوسط دمای هوا، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی، همراه با مه، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان شده است.

قاسمی ادامه داد: بارش که طی امروز و بخصوص فردا (جمعه) قابل ملاحظه خواهد بود؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، ممکن است موجب طغیان برخی رودخانه‌ها در سطح استان شود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: با سرد شدن تدریجی لایه‌های زیرین جو، بارش افزون بر ارتفاعات و گردنه‌ها، احتمالاً در مناطق سردسیر به شکل برف مشاهده خواهد شد ضمن آنکه در روز‌های شنبه و یکشنبه، کاهش محسوس دمای هوا، شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز، تشدید می‌کند .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.