رییس محیط زیست گفت: کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه برای دریاچه مشکل ایجاد کرده که اقداماتی برای رفع این مشکل در دست اجرا است.

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه برای دریاچه ارومیه مشکل ایجاد کرده که اقداماتی برای رفع این مشکلات در دست اجرا است.برای زنده شدن مجدد دریاچه ارومیه باید اقدامات گوناگونی انجام شود که  یکی از آن ها  ازبین بردن گونه‌های آب بر  است.

او گفت: همچنین الگوی ۵ میلیون هکتاری کشت واقعی توسط وزارت کشاورزی در حوزه آب خیز باید داشته باشیم. البته ناگفته نماند باید چاه‌های غیر مجازی که در اطراف دریاچه توسط افرادی که برای خوش گذرانی حفر شده اند توسط وزارت نیرو مسدود و جمع آوری شوند.

رییس محیط زیست در ادامه تصریح کرد: در آخرین نشست ستاد تالاب‌های کشوری تمامی این موضوعات مطرح شد و نقش هر دستگاه مشخص شده است.

رییس محیط زیست بیان کرد: در حال حاضر در اطراف دریاچه گونه گیاهی مانند یونجه کشت می‌شود که حدود ۳۴ درصد از آب مناطق  را به خود اختصاص می‌دهد و این گونه‌ها باید جمع آوری شوند تا صدمات بیشتری وارد نکنند. 

آیا سازمان محیط زیست میتواند این موضوع را برای دستگاه‌ها مکلف کند؟

سلاجقه در خصوص وظایف دستگاه های ذی ربط بیان کرد: با تشکیل ستاد تمامی تصمیم گیری‌ها در حکم قانون آمده و هر دستگاه موظف است وظایف خود را انجام دهد.اگر تمام دستگاه ها دست به دست هم بدهند می توانیم روند رو به رشدی را در راستای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
لطف کنید اول از خود دولتی ها شروع کنید اول همین دریاچه خلج فارس چیتگر که آب سد کرج را می‌بلعد کجای دنیا دیدید برای اینکه زمین‌های بی ارزش را برایش دریاچه درست کنید آن هم از آب شرب مردم!!
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
امیدوارم مثل وعده های قبلی نباشد وانشالله باعزمی راسخ نسبت به احیای دریاچه ارومیه که حیات انسانها باآن درارتباط است اقدام نمایید اولویت اول درمقطع فعلی بازکردن دریچه سدها ودادن حق آبه دریاچه میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
آیا جرات دارید چاه های عمیق مقامات محترم واختلاسگران ومقامات محترم زمین خوار ببندید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
سالهاست که می دانید چاه های اطراف دریاچه ارومیه بیش از حد توان این حوزه آبریز است حتی مجوز دار ها ولی کاری نکردید باید 80% چاه های اطراف دریاچه ارومیه بسته شود یا برداشت از این چاه ها کاملا محدود شود و کشاورزان و باغداران هم بسوی کشت های کمتر آب بر و آبیاری قطره ای هدایت شوند دولت باید هزینه آبیاری قطره ای این کشاورزان و باغداران را تقبل کند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
دریاچه ارومیه باید تبدیل بشه به دریاچه نمک قم
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۱۴:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
کاش یک ذره سواد داشتی آنوقت تفکرات پوچ بی خاصیت تان کمی تغییر می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
دریاچه ارومیه در نهایت میشه دریاچه نمک قم
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۱۱:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
فقط آمار چاه های کشاورزی رامی بینید ، چاه هایی که برای پر کردن استخرهای ویلاها حفر شده را جزو آمار نمی آورید
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
درست زدی به هدف. چاه‌های اطراف دریاچه مخصوصا شهر و باغهای ارومیه و حومه مثل هزاران زالو خون پیکر بی جان دریاچه رو میمکند. خاک نمکش به چشم خودشان خواهد رفت اگر در رفتار با طبیعت بازنگری نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
استخر ویلایی ده هزار لیتر آب میخواهد که خیلی هم نیست
آخرین اخبار