معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکیدکرد:

راه اندازی مرکزتعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در سواحل مَکُران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به چابهار بر راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در سواحل مَکُران تأکید کرد.

 علی حسین رعیتی فرد در دیدار با فرماندار شهرستان چابهار گفت: با تعیین مکان راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در چابهار، عملیات تجهیز و استقرار دستگاه‌های متناسب با مشاغل این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح توسعه سواحل مَکُران و فعالیت صنایع و کارگاه‌های مختلف، موضوع ایمنی و آگاهی بخشی به جامعه هدف در خصوص حوادث شغلی اهمیت زیادی دارد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مشاوره ایمنی و آشنایی با آخرین اقدامات سایر شرکت‌ها، از اهداف مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار است.
رعیتی فرد با بیان اینکه سالیانه چهار درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت فرماندهی در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی به مقاوله نامه ۱۵۵ سازمان جهانی کار پیوست که از ۱۸ بهمن در تمام نقاط کشور اجرایی شد.
وی افزود: نکته مهم در این مقاوله‌نامه، افزایش دامنه شمولِ موضوع ایمنی و بهداشت کار است؛ که قبلا تنها حوادث و کارگاه‌های مشمول قانون کار موضوع این قوانین بود، اما طبق قانون و آیین‌نامه همه افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، از جمله کارمندان دستگاه اجرایی، نیز تحت شمولیت این قانون قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار