کشف و جمع آوری پنج هزار متر تور صیادی غیر مجاز در دریاچه زاینده رود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: پنج هزار متر تور صیادی غیر مجاز در دریاچه زاینده رود کشف و جمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: در طی گشت شبانه‌ای که در دریاچه زاینده رود انجام شد، تور‌های صیادی به طول پنج هزار متر در دریاچه زاینده‌رود کشف و جمع‌آوری شد.

مجتبی حاجتی با بیان اینکه  از ابتدای  تاکنون حدود ۲۵ هزار متر تور‌های صیادی جمع‌آوری شده افزود: دریاچه زاینده‌رود یکی از مناطق حفاظت شده سد زاینده رود و دالانکوه است که صید از طریق قلاب و دام در این دریاچه فقط با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است و باید در در وقت معینی در اواخر فصل بهار تا تیرماه انجام شود.

او تصریح کرد: تعداد پنج شرکت صیادی در این منطقه وجود دارند که شامل سه شرکت صیادی در روستای یانچشمه، یک شرکت صیادی در شهرستان چادگان و یک شرکت در روستای علی آباد است و برای فعالیت باید طبق شرایطی که سازمان محیط زیست تعیین کرده، عمل کنند و مجوز‌های رسمی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ماهی‌های دریاچه زاینده‌رود شامل پنج نوع ماهی قزل‌آلا، کپور، فیتوفاکت، زرد پر و آمور هستند که ماهی‌های آمور و قزل‌آلا کمترین میزان صید و در فصل تابستان ماهی فیتوفاکت کمترین میزان صید را دارد.

مجتبی حاجتی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۲ مجوز‌های صیادی با قلاب و تور صادر نشده و علت آن هم ظرفیت محدود دریاچه و کم شدن حجم آب طی سال‌های اخیر است و دام‌هایی که جمع‌آوری شده به شکل صید‌های غیر مجاز است.

او اضافه کرد: گشت‌ها در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی در تمامی مسیر‌های مختلف به سمت دالانکوه، مناطق آزاد شکاری و به صورت یک تا سه بار در هفته در دریاچه گشت زنی‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: علاوه بر گشت زنی‌های محیط زیست در مناطق مختلف مردم شهرستان و روستا‌های اطراف و دامداران این منطقه همکاری‌های خوبی با اداره دارند و به طور مستقیم اطلاع رسانی می‌کنند.

حاجتی افزود: مردم می‌توانند از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ که به صورت شبانه روزی پاسخگو است گزارش‌هایی در هر زمینه صید و شکار آلودگی‌های زیست محیطی و سایر موارد مرتبط با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار