رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه رادیولوژی دیجیتال «پرتابل» یا سیار با کیفیت بالا برای نخستین بار در بین اورژانس‌های بیمارستانی زیر پوشش این دانشگاه در اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد نصب و راه‌اندازی شد.

سید محمد موسوی  گفت: در راستای تشخیص به هنگام و سرعت بخشیدن در انجام خدمات تصویری، تشخیصی و درمانی بیماران اورژانسی، بدحال و ترومایی اورژانس سوانح بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد، این دستگاه با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: پیش از این بیماران برای دریافت خدمات تصویربرداری به واحد رادیولوژی بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد ارجاع داده می‌شدند که از این پس دیگر این خدمات در اورژانس انجام خواهد شد.

رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: این بیمارستان، مرکز بیماران تروما، سوانح و حوادث است و اورژانس آن شلوغ‌ترین اورژانس بیمارستانی در بین سایر اورژانس‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ بیمار در اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد پذیرش می‌شوند، افزود: سال گذشته ۱۵۷ هزار نفر در اورژانس این بیمارستان پذیرش و از خدمات درمانی این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

موسوی افزود: ۹۰ درصد بیماران بستری در این مرکز درمانی از طریق اورژانس و ۱۰ درصد دیگر توسط متخصصان کلینیک ویژه این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعان بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در ۶ ماهه نخست سال بیماران ترومایی، حوادث ترافیکی و سوانح هستند و بیشترین مراجعان به این مرکز درمانی در این مدت بیماران تنفسی، قلبی عروقی و ... هستند.

بیمارستان قدیمی شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در شمال شرق و منطقه طلاب این شهر واقع است و تنها مرکز درمان دولتی در این منطقه محروم شهر به شمار می‌رود.

این بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در هشت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت ویژه احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار