عوارض سنگین صادرات خرما، معیشت شرق استان کرمان را دچار مشکل می‌کند

استاندار کرمان گفت: وضع عوارض سنگین بر صادرات خرما، معیشت بسیاری از نخلداران از جمله شرق استان را دچار مشکل می‌کند.

استاندار کرمان به ظرفیت‌های منحصربه فرد متعدد استان کرمان در بخش‌های معدن، صنعت و گردشگری اشاره داشت و گفت: کرمان در عرصه‌های کشاورزی از جمله خرما، پسته و محصولات جالیزی خارج از فصل صادراتی نیز مزیت‌های مختلفی دارد. 

وی تصریح کرد: در پنج شهرستان شرق استان، اقتصاد و معیشت مردم به محصول خرما وابسته است و برخی شهر‌های جنوبی استان نیز در این عرصه فعال هستند. سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم توسط بخش خصوصی از سورتینگ، بسته‌بندی و سردخانه در ارتباط با این محصول انجام گرفته و به یک صنعت تبدیل شده‌اند. 

استاندار کرمان از گلایه و انتقاد کشاورزان و مسئولان استان نسبت به وضع عوارض ۵۰ درصدی صادرات خرما هم سخن گفت و افزود: گاهی تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که با واقعیت‌های بازار داخل همخوانی ندارد؛ سال گذشته استاندارد‌های سختی برای صادرات خرما گذاشتند که با پیگیر‌ها حل شد؛ امسال هم در این فصل و پیش از ماه مبارک رمضان درگیر وضع عوارض ۵۰ درصدی صادرات شدیم. 

فداکار گفت: وضع عوارض به این شکل معیشت بسیاری از کشاورزان را دچار مشکل می‌کند، ما اطمینان داده‌ایم که در تامین خرمای مورد نیاز داخل مشکلی پیش نیاید.
 
استاندار کرمان افزود: اگر دخالت خاصی در بازار نداشته باشیم و گره ایجاد نکنیم، کار تولید و صادرات این بخش توسط مردم خوب پیش خواهد رفت.

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار