به باور ستون نویس واشنگتن پست، نگرش آمریکا نسبت به جنگ در اوکراین و اسرائیل نشان از ریاکاری و استاندارد‌های دوگانه واشنگتن دارد.

ایشان تارور، ستون نویس واشنگتن پست می‌نویسد، برای بسیاری از ناظران خارجی غیرغربی، حملات نظامی اسرائیل که پس از عملیات حماس در ۷ اکتبر انجام شد، یادآور استاندارد‌های دوگانه دیرینه ایالات متحده در صحنه جهانی بود. اسراییل پس از این حمله مرگبار حماس، بخش اعظمی از غزه را ویران کرده، ده‌ها هزار غیرنظامی را کشته و یک بحران انسانی خیره کننده را برانگیخته است که روز به روز در حال بدتر شدن است.

در عین حال، ادعای حمایت غرب از فلسطینیان و نگرانی دروغین آن در خصوص بحران بشری در غزه، دیپلماسی آمریکا را تضعیف می‌کند.

به این ترتیب ریچارد گوان، مدیر گروه بین المللی بحران در سازمان ملل متحد گفت که به دلیل استفاده مکرر واشنگتن از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ در نوار غزه، انتقاد از روسیه برای آمریکا دشوار شده است. گووان افزود، علاوه بر این، روس‌ها آشکارا به ریاکاری ایالات متحده اشاره می‌کنند.

نویسنده مقاله خاطرنشان می‌کند: واقعیت در حال ظهور این است که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که به طور فزاینده با نفوذ ضعیف ایالات متحده، تغییر اتحاد‌ها و فرسایش مداوم قوانین بین المللی و اصول جهانی تقسیم شده است.

پیش از این بسیاری از کشور‌ها نسبت به سیاست دوگانه آمریکا در قبال جنگ در اوکراین و اراضی اشغالی انتقاد کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار