ریواده با اشاره به تعداد ۱۴۸ نامزد در چهار حوزه انتخاباتی، گفت: ۵۳۴ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی محسوب می‌شوند.

احمد ریواده  رییس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: از مجموع افراد واجد رای دادن در استان سمنان ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: از بیش از ۲۳ هزار رای اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

وی اضافه کرد: ۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به میانگین مشارکت ۴۷ و چهار دهم درصدی مردم استان سمنان در آخرین انتخابات برگزارشده، گفت: نتیجه نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها، نشان می‌دهد روند مشارکت افزایشی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان درباره معرفی نامزد‌ها در فهرست مورد حمایت حزب‌ها که بخشی از فهرست ملی است، ادامه داد: طبق قانون باید فهرست با امضای بالاترین مقام حزب تایید شود و سپس به تایید شورای انتخابات کشور برسد تا وجهه قانونی داشته باشد. اگر قرار است نامزد به صورت استانی معرفی شود نیز باید بالاترین مقام حزب در استان فرد مورد نظر را تایید کند و درخواست به هیات بررسی تبلیغات به مسوولیت استاندار سمنان ارسال شود و پس از تایید این هیات، اسامی انتشار یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.