برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول باعث ایجاد ترافیک است/ به تذکرات گوش نمی‌دهند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول باعث ایجاد ترافیک خواهد شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با انتقاد مجدد نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول گفت: در روز‌های پایانی سال شاهد برگزاری یکی دیگر از نمایشگاه‌های پرمخاطب در این محل هستیم و علی‌رغم اینکه ما در این زمینه انتقاد کرده‌ایم باز شاهدیم که آن‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند و به تذکرات ما گوش نمی‌دهند! قطعاً برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث ایجاد ترافیک خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با ایمن‌سازی بازار تهران گفت: شهردار منطقه ۱۲ در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۳ درخواست اعتبارات خاصی برای ایمن‌سازی بازار کرد و تا اندازه‌ای برای این مسئله پیش‌بینی شده است تا بتوانیم شاهد ایمن‌سازی بازار باشیم. البته مالکان برخی از مغازه‌ها خود دست به کار شده‌اند و اقدام به بازسازی، ایمن‌سازی و نوسازی مغازه‌های خود با هماهنگی سازمان میراث کرده‌اند که این کار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در گذشته نیز ما طرح جداگانه و کاملی در ارتباط با ایمن‌سازی بازار ارائه کردیم، اما با توجه به اینکه در این طرح تونل‌هایی از زیر بازار طراحی شده بود این طرح مورد قبول واقع نشده و مجددا باید طرح خاص و ویژه‌ای را برای بازار تهیه کنیم.

چمران در ارتباط با ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در پایتخت، گفت: کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده و تا اندازه‌ای جلو رفته‌ایم، اما به طور کامل ساماندهی صورت نگرفته است. البته در این بخش نیاز به همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

وی گفت: هر جایی که مجموعه‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند ما شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در یکی دیگر از مناطق تهران بوده‌ایم؛ به عنوان مثال وقتی که خاک سفید پاک و اصلاح شد معتادان در منطقه هرندی ظهور و بروز کردند و وقتی معتادان هرندی ساماندهی شدند، مجددا معتادان در محله فرحزاد بروز و ظهور کردند. امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها شاهد ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت باشیم.

وی در مورد توزیع قبوض عوارض سالانه در شهر تهران گفت: امیدوارم بودیم که قبوض عوارض زودتر از اسفندماه و حتی در تابستان به دست شهروندان برسد و بر همین اساس اصرار خواهیم کرد که سال آینده این قبوض زودتر منتشر شود.

وی بیان کرد: تأکید کرده بودیم که توزیع قبوض به صورت کاغذی نباشد، اما دوستانمان در شهرداری اعلام کردند که همه شهروندان دسترسی به همه زیرساخت‌های مجازی ندارند. با این حال اعلام کردند که برای شهروندانی که در گذشته قبوض شان را اینترنتی پرداخت کرده بودند، قبوض کاغذی ارسال نشده است.

چمران با بیان اینکه این قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری است و جزو عوارض پایدار هستند که سالانه بر اساس زیربنای ساختمان و طبق فرمولی محاسبه می‌شود، گفت: شهروندان اگر تا آخر سال نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند مشمول تخفیف ۹ درصدی خواهند بود و اگر به سال آینده موکول کنند مشمول جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه درآمد‌های عوارض نوسازی درآمد مستقیم و بودجه شهرداری تهران است و صرف امورات شهر تهران می‌شود، در مورد رقم پرداختی مردم گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این رقم زیادی نیست و حتی در سال‌های قبل دیدند درآمد‌های این عوارض، هزینه چاپ کاغذ را هم پوشش نمی‌دهد؛ اما از سال ۸۲ ارقام در مجلس اضافه شد تا حداقل به مبلغی برسد که شهرداری مایل به ادامه دادن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار